A kínai gazdaság lassulása nem ragadt át a világ egyik legnagyobb online kereskedelmi platformját üzemeltető Alibaba forgalmára. A márciussal zárult negyedévben 114 milliárd dollár értékű ügyletet bonyolítottak le a felületén, ez 24 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Könnyen lehet, hogy már az idén elérik a 460 milliárd dolláros szintet, amit eredetileg 2020-ra terveztek. A cég a jutalékokból és a hirdetésekből 39 százalékkal magasabb, 3,7 milliárd dolláros bevételhez jutott. Ez 150 millióval haladja meg az elemzői várakozásokat. A jó hírek 5,3 százalékos erősödést váltottak ki a cég Amerikában jegyzett részvényeinek árfolyamában – írja a Reuters. A profitgyarapodás tetemes, 86 százalékos volt, az eredmény 816 millió dollárra jött ki. Egyedül a csoporthoz tartozó fizetési platform, az Alipay zárt mínuszban, de ennek hátterében az agresszív terjeszkedés magasabb tőkeigénye húzódik meg.
A mobil eszközökön történő üzletkötések dinamikusan nőnek, az elő negyedévi 68-hoz képest már 73 százalékkal részesedtek a kínai forgalomból. Az Alibaba által üzemeltetett áruházakban havonta legalább egyszer vásárlók száma egy év alatt másfélszeresére, 410 millióra bővült. A kínai kiskereskedelmi forgalom egyik megbízható indikátorának tekintik az Alibabánál elköltött összegek nagyságát, e szerint a helyieknek bőven van mit elkölteniük. Joseph Tsai, a cég alelnöke a Bloombergnek 4600 milliárd dollárra becsülte az otthon készpénzben tartott megtakarításokat, s egyik fő céljuk az, hogy erről a pénzhegyről lezúduló jüanlavinák minél nagyobb része az Alibaba bevételi forrásait táplálja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.