BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mesés eredmény az Alibabánál

A kínai gazdaság lassulása nem ragadt át a világ egyik legnagyobb online kereskedelmi platformját üzemeltető Alibaba forgalmára. A márciussal zárult negyedévben 114 milliárd dollár értékű ügyletet bonyolítottak le a felületén, ez 24 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Könnyen lehet, hogy már az idén elérik a 460 milliárd dolláros szintet, amit eredetileg 2020-ra terveztek. A cég a jutalékokból és a hirdetésekből 39 százalékkal magasabb, 3,7 milliárd dolláros bevételhez jutott. Ez 150 millióval haladja meg az elemzői várakozásokat. A jó hírek 5,3 százalékos erősödést váltottak ki a cég Amerikában jegyzett részvényeinek árfolyamában – írja a Reuters. A profitgyarapodás tetemes, 86 százalékos volt, az eredmény 816 millió dollárra jött ki. Egyedül a csoporthoz tartozó fizetési platform, az Alipay zárt mínuszban, de ennek hátterében az agresszív terjeszkedés magasabb tőkeigénye húzódik meg.

A mobil eszközökön történő üzletkötések dinamikusan nőnek, az elő negyedévi 68-hoz képest már 73 százalékkal részesedtek a kínai forgalomból. Az Alibaba által üzemeltetett áruházakban havonta legalább egyszer vásárlók száma egy év alatt másfélszeresére, 410 millióra bővült. A kínai kiskereskedelmi forgalom egyik megbízható indikátorának tekintik az Alibabánál elköltött összegek nagyságát, e szerint a helyieknek bőven van mit elkölteniük. Joseph Tsai, a cég alelnöke a Bloombergnek 4600 milliárd dollárra becsülte az otthon készpénzben tartott megtakarításokat, s egyik fő céljuk az, hogy erről a pénzhegyről lezúduló jüanlavinák minél nagyobb része az Alibaba bevételi forrásait táplálja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.