BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nemet mondtak a szakszervezetek a MÁV-START bérreformjára

A szakszervezetek visszautasították a MÁV-START jegyvizsgálókat érintő foglalkoztatási és bérreform ajánlatát.

A MÁV-START Zrt. vezetése értetlenül áll azelőtt, hogy a hónapok óta tartó előkészítést és egyeztetéseket követően a szakszervezetek a mai napon visszautasították annak lehetőségét, hogy a vasútvállalat elkezdje a jegyvizsgálói munkakörökben dolgozók jövedelemszintjének rendezését. A kidolgozott foglalkoztatási és bérreform javaslat – a jelenleg túlórával elérhetőnél is – jóval magasabb jövedelmet és ezzel együtt kiszámíthatóbb, egyenletesebb vezénylést biztosít a jegyvizsgálói munkakörökben - írja a MÁV-START közleményében.

A MÁV-START egy új szakmai gyakorlati időt és teljesítményt is elismerő bértáblázatot dolgozott ki: az alacsonyabb leterheltségű készenléti jellegű jegyvizsgálói munkakör lehetőségeit kihasználva 5 százalékos munkaidőalap emelés mellett átlagosan 16 százalékos béremelést tervezett.

A foglalkoztatási és bérreform leglényegesebb elemei többek között a jegyvizsgálói bértábla bevezetése kiszámítható, magasabb jövedelemszintet, szakmai tapasztalattól függően – a korábbi több túlórából eredő többletkereseten felül – átlagosan nettó 11 ezer forinttól 25 ezer forintig terjedő összegű plusz keresetet biztosít.

Egyéni megállapodással 0,4 órával emelkedne a napi teljes munkaidő, az általánosnál alacsonyabb leterheltségű, készenléti jellegű jegyvizsgálói munkakörökben. A jegyvizsgálók a későbbiekben – a tapasztalataik alapján – szabadon dönthetnek arról, hogy visszatérnek-e a jelenleg is érvényes foglalkoztatási rendszerbe - írja a MÁV-START.

"A MÁV-START által felajánlott megállapodást a szakszervezetek ellehetetlenítették azzal, hogy indokolás nélkül visszautasították a foglalkoztatási és bérreformot, illetve a társaság gazdasági lehetőségeihez képest irreális követelésekkel álltak elő" - írják.

A MÁV-START vezetése a szakszervezet támogatása nélkül továbbra is keresi a munkavállalók jobb kereseti lehetőségeit biztosító megoldásokat. A cél, hogy 2017. január 1-jéig valamennyi területi személyszállítási igazgatóságnál bevezessék a szolgálati időt és a teljesítményt elismerő bértáblázatot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.