Tavaly a magyar vásárlók több mint 22 milliószor vásároltak valamilyen terméket az interneten, és ennek mintegy 30 százalékát személyesen a webáruház saját boltjában vették át – derült ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. Éves szinten így is körülbelül 15 millió csomagot szállítottak az online vásárlóknak a logisztikai szolgáltatók. A korábbi évekkel ellentétben tavaly már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor.
A csomagszám emelkedésének hátterében több tényező áll: csökkent a saját bolti személyes átvétel szerepe, növekedett a vidéki vásárlók súlya, valamint szélesedtek az elérhető kézbesítési megoldások. Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás, valamint a fix pontos átvétel aránya nőtt leginkább. Előbbi az összes online rendelés 44 százalékát, utóbbi pedig 21 százalékát teszi ki a vásárlások száma alapján.
Az elmúlt évben 4 százalékpontos bővülést ért el a fix pontos átvételi móddal rendelkező webáruházak aránya, így tavaly az e-kereskedők már mintegy 68 százaléka kínálta ezt a lehetőséget. Az online vásárlók nyitottak a köztes átvételi megoldásokra, ugyanis évről évre egyre több csomagot kérnek átadópontra, ahol így saját időbeosztásuknak megfelelően bármikor átvehetik rendelésüket.
Felpörgetnék az e-kereskedelmet
Az EU-n belüli elektronikus kereskedelem útjában álló akadályok lebontását célzó átfogó javaslatcsomagot fogadott el az Európai Bizottság. Jelenleg az egy másik uniós tagállamból online vásárolni szándékozó európai fogyasztóknak csak a harmada képes lebonyolítani a vásárlást, a többség különböző korlátokba ütközik. A legfontosabb elem a területi alapú forgalomkorlátozás elleni fellépés. Ennek elterjedt példája, amikor akadályozzák a zenei tartalmak más tagországokban való vásárlását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.