BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tizenötmillió csomagot kaptunk

Tavaly a magyar vásárlók több mint 22 milliószor vásároltak valamilyen terméket az interneten, és ennek mintegy 30 százalékát személyesen a webáruház saját boltjában vették át – derült ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. Éves szinten így is körülbelül 15 millió csomagot szállítottak az online vásárlóknak a logisztikai szolgáltatók. A korábbi évekkel ellentétben tavaly már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor.

A csomagszám emelkedésének hátterében több tényező áll: csökkent a saját bolti személyes átvétel szerepe, növekedett a vidéki vásárlók súlya, valamint szélesedtek az elérhető kézbesítési megoldások. Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás, valamint a fix pontos átvétel aránya nőtt leginkább. Előbbi az összes online rendelés 44 százalékát, utóbbi pedig 21 százalékát teszi ki a vásárlások száma alapján.

Az elmúlt évben 4 százalékpontos bővülést ért el a fix pontos átvételi móddal rendelkező webáruházak aránya, így tavaly az e-kereskedők már mintegy 68 százaléka kínálta ezt a lehetőséget. Az online vásárlók nyitottak a köztes átvételi megoldásokra, ugyanis évről évre egyre több csomagot kérnek átadópontra, ahol így saját időbeosztásuknak megfelelően bármikor átvehetik rende­lésüket.

Felpörgetnék az e-kereskedelmet

Az EU-n belüli elektronikus kereskedelem útjában álló akadályok lebontását célzó átfogó javaslatcsomagot fogadott el az Európai Bizottság. Jelenleg az egy másik uniós tagállamból online vásárolni szándékozó európai fogyasztóknak csak a harmada képes lebonyolítani a vásárlást, a többség különböző korlátokba ütközik. A legfontosabb elem a területi alapú forgalomkorlátozás elleni fellépés. Ennek elterjedt példája, amikor akadályozzák a zenei tartalmak más tagországokban való vásárlását.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.