Noha lassan rangidős lesz a prémium-középkategóriában a Lexus IS, még mindig ennek a legvadabb a megjelenése. Különösen, ha nem rest az ember megrendelni az F Sport csomagot, ahogy azt a forgalmazó is tette a tesztautónál. Jelen esetben egyébként indokolt is ez a vérmes megjelenés, hiszen a nagy újdonság a meglepően visszafogottan dolgozó, 2,0 literes, négyhengeres turbómotor.
Ahogy az a kategóriától elvárható, se hangja, se vibrációja nincs, és sajnos a papíron 245 lóerejéből sem érzünk vagy 70-80-at; nem ő tehet róla, a nyolcfokozatú automatikus váltó a bűnös, amely az alacsony fogyasztás érdekében igyekszik az alapjárat közelében tartani a fordulatot. Gyors előzés? Gázt adunk, a váltó elkezd gondolkozni, majd eszmél, visszapakol vagy 4 fokozatot, és mire a végére érnek ennek a mondatnak, nagyjából meg is indul az autó. Akkor se járunk jobban, ha Sport fokozatba kapcsoljuk a váltót, feleslegesen bőgeti a motort az egyenesekben, mert ilyenkor meg felkapcsolni nem akar.
Aki tényleg ki akarja használni mind a 245 lóerőt, annak muszáj lesz versenypályára mennie, egyébként a legjobb, ha beletörődünk a normál programba meg a 10 liter feletti átlagfogyasztásba.
Alapvetően csomagokban adják az extrákat a 10 520 000 Ft-os Lexusnál, így az Entry alapváltozatban nincs cápauszony-antenna, esőérzékelős ablaktörlő, parkolóradar, szóval nem érdemes a vásárláskor spórolni, főleg, hogy erősebb motorra nem tudunk költeni, az egyedüli alternatíva a dízelhelyettesítő IS 300h hibrid, ami 90 ezer Ft-tal olcsóbb. A felszereltséget is figyelembe véve a hasonló teljesítményű vetélytársakhoz képest olcsón adja a 245 lóerős turbómotort a Lexus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.