Ha lenne olyan verseny az autóiparban, hogy ki adja a legdallamosabb típusneveket, az olaszok, azon belül pedig a Maserati biztosan az élbolyban végeznének. A mediterrán szélről elnevezett, kupés farrészű újdonság – a nagy múltú modenai cég első SUV-je – , a Ghibli és Quattroporte modellcsalád módosított platformjára épül, azokkal ellentétben viszont csak 4 x 4-es hajtással és légrugós futóművel konfigurálható. A Maserati célja az volt, hogy hasonlóan agilis legyen a Levante, mint az említett szedánok, ezért olyan hajtásrendszer mellett döntöttek, amely alapesetben csak hátra küld erőt, míg ahhoz, hogy az első tengelyre is jusson nyomaték (maximum 50 százalék), csúszós útfelületnek kell lennie. A 150 milliszekundumos nyomatékátcsoportosítás mellett említésre méltó, hogy a Levante súlyeloszlása 50:50 arányú, motorvariánstól függetlenül.
A 3,0 literes, ikerturbós V6-os 350 vagy 430 lóerővel áll rendelkezésre, és mivel nincs elektronikus póráz, a Levante S topmodell akár 264 km/órás tempóval is száguldhat – ez már az izmosabb Porsche Cayenne-ek vadászterülete. A felmérések szerint azonban a VM Motori által gyártott, 3,0 literes, V6-os turbódízel lesz Európában a befutó: a 275 lóerő és a 600 Nm párosa méltóvá teszi az autót a szigonyos embléma viselésére. Ehhez a verzióhoz is elérhető a Maserati Active Sound System, amely felerősíti a motor „kívánatos” hangjait, így még a gázolajos modellnek is olyan orgánuma lesz, amit egy Maseratitól elvárhatnak az ügyfelek. A német ZF nyolcfokozatú automatájával érkező jövevény technikai szempontból ugyan nem ér fel számos félautonóm SUV-hez (mint például az Audi Q7), azért itt is van stop & go funkciós tempomat, baleset-megelőző és sávelhagyás-figyelő.
Arra sokkal inkább büszke lehet a Maserati, hogy az 5003 milliméteres hossz és a 3004 milliméteres tengelytáv miatt hátul luxusautókhoz mérhető helykínálattal rendelkezik a Levante, illetve hogy a légminőséget figyelő és a rossz levegőt megszűrő Air Quality Sensor alapáron jár a modellhez. Ettől függetlenül a beltérben semmi olyan megoldás nincs, ami kiemelné a Maseratit az átlagból: ahhoz képest, hogy a kategória tetejét vették célba, meglepő, hogy hagyományos műszereket és nem TFT-s egységet néz a vezető, illetve az is furcsa, hogy a fényszórókapcsolót a szintén az FCA-csoport kötelékébe tartozó Dodge modelljeiből emelték át.
Évi 50 ezer a cél
A Maserati reményei szerint a Levante oroszlánrészt vállal majd abból, hogy 2020-ra a márka globális eladásai elérjék az évi 50 ezres példányszámot. Az elvárás jogos, hiszen a Porsche Cayenne is a márka legnépszerűbb modelljévé nőtte ki magát az évek során.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.