„Az elmúlt hat év legjobb eredményét értük el 2015-ben” – jelentette be Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója a cég évértékelő sajtótájékoztatóján. A 32,5 milliárd forintos árbevétel több mint 7 milliárd forinttal haladja meg a 2014-est, és hat év folyamatos csökkenés után – 917 millió forintos üzemi eredménnyel – pozitívba fordult a cég mérlege. Nemcsak a recesszió miatt drasztikusan visszaesett építkezési és felújítási kedv sújtotta a barkácsláncot, hanem az is, hogy 2013-ban a német anyavállalat fizetésképtelenséget jelentett, és azóta a magyar Praktiker a túlélésért küzdött – hangsúlyozta Karl-Heinz Keth.
Az anyacég csődje óta az igazgató mintegy 25 különböző befektetővel tárgyalt a magyarországi leányvállalat megvételéről, a lengyel Praktikert megvásárló svájci Papag AG-vel tavaly már szerződést is kötöttek, de aztán mégis kútba esett a tranzakció. A barkáncslánc közben „vészüzemmódba” kapcsolt: a meglévő nagy méretű készletekből élt évekig, jól forgó termékeket szerzett be, és a beszállítói konstrukcióban áttért a bizományosi rendszerre. Végül az idén a Wallis Asset Management Zrt. többségi, 75 százalékos tulajdonába került a cég (az ingatlanok és a márkanév is), Karl-Heinz Keth pedig 25 százalékos részesedéshez jutott.
„A vállalat pénzügyi háttere az új tulajdonos megjelenésével stabilabbá vált, ami a beszállítók és üzleti partnerek számára nagyobb biztonságot és kiszámíthatóságot teremt a jövőben” – hangsúlyozta Veres Tibor. A Wallis Asset Management Zrt. elnöke szerint befektetésük megtérülőnek ígérkezik, amit a magyarországi Praktiker tavalyi eredményei, a kiskereskedelmi piac elmúlt években végbement tisztulása és a felélénkülő lakáspiac növekedése is előrevetít. Ebben bízva a jelenlegi 19 mellé három-négy új áruház nyitását is tervezik két-három éven belül, elsősorban Nyugat-Magyarországon.
Az elmúlt három évben apadt a versenytársak száma is, hiszen előbb a Bricostore, majd a Baumax vonult ki Magyarországról. Ráadásul tavaly megfordult a negatív piaci trend is: az ingatlanpiacon láthatóan megnőtt az érdeklődés az új építésű és használt lakások iránt, így a csempe, szaniter értékesítése átlagon felül alakult, de hagyományosan erős volt a bútorok, építőanyagok, világítástechnikai és lakberendezési cikkek, valamint a szabadidős nyári termékek forgalma is.
A vasárnapi újbóli nyitvatartástól nem várnak sokat a Praktikernél, mivel az a boltzár előttinél kisebb forgalmat, viszont jóval nagyobb költséget jelent a cégnek – hangsúlyozta Keth, hozzátéve: csak a „tömegnyomásnak” engedve nyitott ki újra a barkácslánc. Az egy évig tartó vasárnapi boltzár idején a Praktikernél a pénteki, szombati és hétfői napok erősödtek meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.