A diszkontok további erősödésével szemben a többi áruház mérsékeltebb növekedést könyvelhetett csak el, többek közt a vasárnapi boltzár miatt - írta meg a Blokkk.com.
Továbbra is a Tesco a legnagyobb áruházlánc Magyarországon. A brit anyacég egy korábbi közleménye szerint 1,2 százlaékkal nőtt 2015-ben a magyar üzlethálózat árbevétele, ahol a boltok egy részét bezárták, tehát kisebb hálózattal tevékenykedve. A Tesco mérleg fordulónapja február 28., így a 2015-ös üzleti év mérlegére még várni kell, de megbecsülhető, hogy 622 milliárd forint nettó árbevétel elszámolása várható. Ez 730 milliárd forint bruttó árbevételt jelenthet.
A Coop csoport 571 milliárd forint 2015. évi bruttó árbevételről számolt be. Ez tízmilliárdos forgalombővülés, 2 százalék körüli mértékkel.
A CBA csoport eddig még nem adott számot 2015-ös eredményekről. Feltehetően a 2014-es 500 milliárd feletti árbevétele nem változott lényeges mértékben, így sem előre, sem hátra nem mozdult a többiekhez képest - számol a portál.
A Spar nettó árbevétele 414 milliárd forint volt, ami 3,2 százalékkal több a 2014. évinél. Ezt a növekedést úgy érte el, hogy üzleteinek száma 14-gyel csökkent közben (a franchise üzleteinek száma nem számít bele a mérlegbe). A Spar bruttó árbevétele 490 milliárd forint körül alakulhatott 2015-ben.
A Reál Hungária esetében 3 százalék körüli csoportszintű forgalombővülést lehet becsülni, ami 390 milliárd forint feletti bruttó árbevételt jelenthetett 2015-ben.
A hipermarket láncok piaci helyzete sok tekintetben hasonló, ezért az Auchan esetében is 1-2 százalék körüli forgalombővülés elkönyvelése várható 2015-ről. A mérlegforduló napja március vége, így a pontos eredményre még várni kell. Utolsó 2014. évi 277 milliárd forintos nettó árbevételéből kiindulva 280 milliárd forint feletti nettó, valamint 330 milliárd forint feletti bruttó árbevétel várható a beszámolóban, becslés alapján.
A Lidl is március végén fordul. Az utolsó teljes éves beszámolója szerint 2014-ben 261 milliárd forint volt a nettó árbevétele.
Pontosan 10 milliárd forinttal bővült a Penny Market nettó árbevétele 2015-ben, ami 178 milliárd forint lett. Ez 6 százalékos forgalomnövekedés, ami 205 milliárdnál valamivel nagyobb bruttó árbevételt jelent.
A Metro, amelynek fordulónapja szeptember 30., 2015-ben 145 milliárd forint nettó árbevételt ért el. Ez 170 milliárd forint bruttó árbevétel elkönyvelését jelenthette.
Nagyot dobott az Aldi is, mivel nettó árbevétele 108 milliárd forintra nőtt az előző évi 90 milliárdról. Ez pontosan 20 százalékos bővülés, ami 125 milliárd forint bruttó forgalmat takarhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.