A világ leghosszabb, valamint legmélyebben lévő vasúti alagútját adták át Svájcban. A svájciak azt várják: a Gotthard megépítése forradalmasítani fogja az európai áruszállítást. Azzal ugyanis, hogy megnyitották az alagutat, közvetlen vasúti kapcsolat lehet az északolasz nagyvárosok, Németország, valamint Hollandia között, ami jobb választás lehet az eddigi kamionos szállításnál. A Zürich-Milánó út egy órával lesz rövidebb.
Az alagút 57 kilométer hosszú, vagyis több, mint három kilométerrel hosszabb az eddigi csúcstartó japán alagútnál. Van olyan pontja, ahol a hegy felszíne alatt 2300 méterrel vezet az út.
Az építkezésről még 1992-ben döntöttek népszavazáson, végül 1999-ben indult el a munka. Az összköltség 12,5 milliárd dollár volt, ezt nagyrészt adóbevételekből, hitelből, valamint a kamionokra kivetett útdíjakból állták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.