Egyébként is, minden amerikai csúcstechnológiát jelentő szállítást engedélyeztetni kell Washingtonnal. Ez a The New York Times értesülései szerint nem lesz egyszerű, mivel még érvényben van az a tiltás, hogy dollárt iráni ügyletekben tilos fizetőeszközként használni, de a szankciók feloldását korábban visszautasító, Iránt a terrorizmus pártolásával vádoló republikánusok ellenkezése is keresztbe tehet a Boeing terveinek. Márpedig a gépgyártónak igyekeznie kell, hiszen első számú riválisa, a páneurópai Airbus januárban már megkötötte Iránnal a maga óriásüzletét 118 repülő leszállításáról, összesen 27 milliárd dollár értékben. (Fizetni euróban fognak.) Az ügyet bonyolítja, hogy nehéz lesz hozzá finanszírozót találni, ugyanis a bankok szerint nagy kockázatot jelent, ha a békülékeny hangulat ismét zordra válik, és visszatérnek a szankciók is.
Az IranAir flottája döntően a két cég modelljeiből áll, így ha a Boeinget adminisztrációs módszerekkel gátolják, az komoly piacvesztés lesz számára. A Reuters úgy tudja, az IranAirnek 400 gépre lesz szüksége elöregedett flottájának lecseréléséhez és bővítéséhez, valamint további száz, rövid hatótávolságú gépet is be kellene szereznie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.