Drágább lehet egy repülőjegy a Budapest–London közötti járatokra, ha az Egyesült Királyság kilép az Európai Unióból. Azzal ugyanis, hogy Nagy-Britannia unión kívüli ország lesz, új, pontosabban a régi alapokra helyeződik az uniós országok és a királyság közötti légügyi kapcsolat. Annak a légitársaságnak ugyanis, amely az unión belül akar utasokat szállítani, elegendő, ha megállapodik erről az adott repülőtérrel, illetve résidőt foglal, vagyis az eljárás nem igényel különösebb adminisztrációt.
Arra nem kell számítani, hogy Anglia kilépésével nehéz lesz repülővel eljutni Londonba. De merőben új helyzet teremtődik. A mostani szabad piac helyére szabályozottabb eljárásrend lép, ami egyben korlátozóbb is lesz a jelenleginél. Napjainkban ugyanis egy magyarországi és unión kívüli ország közötti járat indítását a két ország közötti légügyi egyezmény határozza meg. Ennek alapján mindkét ország kijelöl egy-egy légitársaságot, és ezek viszonossági alapon azonos számú járatot közlekedtethetnek az országok között.
Miután az Egyesült Királyság egyre több munkavállalónak vált célországgá, a Wizz Air például szinte minden európai nagyvárosból – Budapest, Gdansk, Varsó, Kassa, Kolozsvár, Marosvásárhely, Ljubljana – indított járatokat Nagy-Britannia fővárosába, utasszámának meghatározó része származik erről a piacról. Budapestről csak a Wizz Air naponta átlagosan öt alkalommal indít gépeket Londonba, és Debrecenből is átlagosan egy-két járatot üzemeltet az egyik londoni reptérre. A Wizz Air London mellett több angol városba – Bristol, Glasgow, Liverpool, Birmingham – is közlekedtet gépeket Budapestről, vagyis a magyar gyökerű diszkont-légitársaság magyarországi forgalmában is az angliai a legjelentősebb piac. A Wizz Air mellett a Ryanair heti három, a easyJet pedig napi egy-két gépet üzemeltet a Budapest–London vonalon. Az árak nagyjából hasonlók, a különbség pedig szinte csak annyi, hogy a légitársaság melyik londoni reptéren landol, de így is szinte minden gép tele van. Az említett nagy, fapados légitársaságok a budapesti mellett is fő piacuknak tekintik Nagy-Britanniát, vagyis őket is komolyan érintheti az Egyesült Királyság távozása az unióból. (Ez tükröződött a diszkontcégek részvényárfolyamának pénteki alakulásában is.)
Bármilyen nagy piacot képvisel is azonban a diszkontcégek forgalmából az angliai, ez nem jelenti a fapados légitársaságok végét. Részben azért, mert e társaságok egyik erőssége a rugalmasság. A helyzet kapcsán Wizz Airnél is ezt emelték ki, amikor úgy nyilatkoztak: „Üzleti modellünk egyik fontos jellemzője, hogy figyeljük a keresleti trendeket, és már korábban is bizonyítottuk, hogy a kapacitásokat sikeresen tudjuk ennek megfelelően átszervezni.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.