Elemzők szerint mindkét cég logikusan döntött, hogy a kereslethez igazítja kapacitásait. A Bloombergnek nyilatkozó iparági szakértők szerint félő azonban, hogy évi 12 darabos szériánál már gazdaságtalanná válik a gyártás. Egyöntetű vélemény, hogy az 550 fő befogadására alkalmas A380-as nem igazán tudta betölteni a neki szánt „tömegközlekedési eszköz” szerepét a légi utasszállításban. A cég vezetése már rég lemondott róla, hogy a tíz éve forgalomba állt modell valaha is visszahozza fejlesztésének 25 milliárd eurós költségét. A gép listaára egyébként 433 millió dollár, igaz, a valós értékét nehéz lemérni, mert eddig még egyetlen használt gép sem landolt a másodpiacon. Igazán elkötelezett vevőjük egy van: a dubai Emirates, amely erre építette fel üzleti modelljét.
A légitársaság 142 szuperjumbót rendelt, közülük 81 már forgalomba állt. Rajta kívül az A380-as első példányát átvevő Singapore Airlines (24) és az ausztrál Qantas (20) rendelkezik a legtöbb óriásgéppel. Tavaly egyébként az a szégyen esett volna meg az Airbusszal, hogy egyetlen új megrendelést sem kap, ettől azzal menekült meg, hogy visszadátumozta 2015-re az All Nippon Airways 3 darabra szóló, idén nyilvánosságra hozott megrendelését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.