Új céget alapítottak a CBA tulajdonosai Online Príma Hungary Kft. néven. A név alapján az új társaság a magyar élelmiszerlánc webáruházához kapcsolódhat. A CBA-nál üzleti titokra való hivatkozással zárkóztak el lapunk kérdései elől. Az új cég neve megegyezik a bolthálózat webáruházának nevével, az Onlineprima.hu-val. A webáruház üzemeltetője – honlapja szerint – egyelőre a City Food Euro Kft., melynek többségi tagja Viszokay Árpád, a CBA központi cégének résztulajdonosa és igazgatósági elnökhelyettese. Viszokay az új társaságban is rendelkezik tulajdonrésszel egy cégén keresztül, de ezúttal a CBA többi kulcsszereplője is helyet kapott a tulajdonosok között. Baldauf László, Breier László, Gyelán Zsolt, Dienes Zoltán, a Lázár testvérek és Krupp József szintén cégeiken kereszül kapcsolódnak az új vállalkozáshoz. Az új cég önálló ügyvezetője ifjabb Breier László, és a társaság székhelyként a központi CBA Kft. alsónémedi címét tüntette fel.
Bejegyzett tevékenységei alapján azonban valószínű, hogy az Online Príma Hungary Kft. nem váltja le az eddigi üzemeltetőt, inkább bekapcsolódik az internetes szolgáltatásba, mivel tevékenységei között nem szerepel az élelmiszer és más termékek kiskereskedelme, melyek a jelenlegi üzemeltető tevékenységei és a házhozszállítás kulcselemei. Az új cég főtevékenysége a világhálóportál-szolgáltatás, egyéb tevékenységei ugyancsak az IT-t, illetve a kommunikációs területet érintik.
A CBA 2013 elején vágott bele az online kiskereskedelembe, és a City Food Euro Kft. számai alapján évről évre növekvő árbevételt és nyereséget ért el. A társaság árbevétele tavaly már 1,36 milliárdnál tartott, igaz, szerény, 27 milliós adózott nyereség mellett. Az élelmiszerláncok online bevásárlási szolgáltatása egyre jobb üzletnek bizonyul. Tavaly 17 százalékkal nőtt az internetes kereskedelem forgalma Magyarországon, túlszárnyalva a hagyományos kereskedelem elmúlt években tapasztalt 5-6 százalékos bővülését. A területen még bőven van fejlődési lehetőség, főként vidéken.
A GKI Digital becslése szerint tavaly már 10 milliárd forint volt a dinamikusan növekvő piac forgalma. A legjelentősebb szereplő a Tesco, amely szintén 2013 első felében indította a házhozszállítást, azóta többszörösére növelte kapacitását és bővítette a szolgáltatási területét. Tavaly már az ötödik helyre lépett előre a GKI Digital 10 legnagyobb hazai e-kereskedőt rangsoroló listáján, amelyen rajta kívül nincs más hazai élelmiszerlánc. Az online élelmiszerpiac legrégebbi, nagyobbnak mondható szereplője a GRoby netshopja, melynek árbevétele lassan, de évek óta kitartóan növekszik, és tavaly már megközelítette az 1,8 milliárdot, miközben az adózott eredmény alig 13 millió forint lett.
Új szereplők a piacon
A Tesco és a CBA mellé beszáll két másik nagy szereplő, az Auchan és a Spar is. Az Auchan szeptembertől elindítja házhozszállítási szolgáltatását, elsőként Budapesten. A Spartól csak jövő évtől lehet online rendelni a boltlánc teljes termékpalettájából. A házhozszállítási piacon elsősorban a fővárosban számítanak élénkülő versenyre a terület szakértői.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.