Meghökkentő eredménye lett a Békéscsaba–Budapest vasútvonal több százmilliárd forintos felújításának: egy perccel hosszabb lett a két és fél órás menetidő, és csökkentett a klímás intercity vonatok száma. Pedig korábban azt rebesgették, hogy a vasút 160 kilométer per órás szintre fejlesztése – nagyrészt uniós pénzből – akár 40 perccel is csökkentheti az utazást. A beruházáshoz kapcsolódóan éppen júniusban adták át az eredetileg 23,5 milliárd forintra tervezett, végül 35 milliárdból felújított békéscsabai vasútállomást is.
A menetidő növekedése és az IC-k kiesése a MÁV június közepén megjelent nyári menetrendjéből derült ki. Az állam minden békési intercityt törölt, egész nap csak négy Romániából érkező klímás nemzetközi vonat megy tovább a főváros felé. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára egy múlt heti írásbeli parlamenti válaszában azzal indokolta az IC-k törlését, hogy országos szinten kirívóan alacsony, átlagosan 20 százalékos kihasználtsággal futottak. A MÁV lépése ebből a szempontból érthető, hiszen a jegyváltások alacsony száma alapján döntöttek a kocsik kivonásáról. Az ünnepnapokon kívül a forgalmi adatok valóban alacsony kihasználtságot mutatnak. Az államtitkár szerint az érintett nemzetközi vonatok egyenként 2-4 darab légkondicionált, IC-színvonalú személykocsit továbbítanak, így elegendő kapacitást nyújtanak az ezt igénylő utasoknak is.
Az viszont kevésbé érthető, hogy a vasutat felügyelő fejlesztési tárcánál úgy döntöttek, a beruházással nyert perceket újabb megállók közbeiktatására használják ki. Az NFM a menetidő-növekedést emiatt eredményként magyarázza, hiszen érdemi időveszteség nélkül további két megállót érint a vonal. Ezenkívül az államtitkár arra is felhívta a figyelmet, hogy a Szolnok–Békéscsaba vonalszakasz teljes átépítési munkálatai még nem fejeződtek be, és a vasúti pálya átépítése egy jelentős szakaszon csak az eredeti 120 kilométer/órás pályasebesség visszaállítását eredményezte, ugyanis kijavították a korábban lassításra kijelölt szakaszokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.