Bár a prémium-üzemanyagok teljes piaci súlya még nem nagy, eladásuk bővülése lendületes. Miközben például a teljes hazai üzemanyag-értékesítés mélypontja 2012-ben volt Magyarországon, 2,7 milliárd literrel, addig az extra adalékokkal feljavított benzineké és dízeleké már 2011-ben volt a padlón a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) adatai szerint. Igaz, a 2,7 milliárd literes forgalom nem a teljes, országos képet mutatja, csak a MÁSZ tagvállalataiét, amelyek az érintett eladásoknak körülbelül a 70 százalékát fedik le. Mellettük forgalmaznak üzemanyagot a nagy hálózatokhoz nem tartozó, úgynevezett fehér, valamint a bevásárlóközpontok melletti töltőállomások is.
A MÁSZ-tagok tavalyi kiskereskedelmi forgalmazása már közel 3,2 milliárd liter volt, ami az idei első, öt hónapban újabb 6,3 százalékkal bővült. Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója, aki egyben a MÁSZ alelnöke is, arra számít, hogy a 2016-os, teljes éves számok már elérik a válság előtti, 2008-as év szintjét, de az akkoritól már jelentősen eltérő összetételben. Míg ugyanis a 2011 és 2015 közötti a teljes hazai (MÁSZ) kiskereskedelmi üzemanyag-eladás csupán 12 százalékkal nőtt, addig azon belül a prémiumtermékeké 94 százalékkal ugrott meg. Ez azt jelenti, hogy 2011-ben összesen csupán 82 millió liter prémiumbenzint és -dízelt adtak el a hazai színes kutak, tavaly viszont már kétszer annyit, 160 millió litert. A Világgazdaság e trendről legutóbb a MÁSZ idei, első negyedéves statisztikái alapján is beszámolt már. Az év első három hónapjában prémiumbenzinből 46,4 százalékkal, prémiumgázolajból pedig 50,7 százalékkal fogyott több, mint egy évvel korábban.
A speciális termékek iránti keresletet Balogh Tibor részben azzal magyarázza, hogy az utóbbi másfél-két évben jelentősen esett az üzemanyagok ára. Emellett nagy szerepe van a növekedésben annak is, hogy megnőtt az ország útjain futó, olyan jó minőségű autók száma, amelyek jobban ki tudják használni a prémiumtermékek kínálta előnyöket. Nem véletlen, hogy a forgalmazók nagy súlyt helyeznek a prémiumtermékek fejlesztésére, értékesítésére. Az OMV 2002 óta kínál ilyen üzemanyagot, amelyből jelenleg háromfélét forgalmaz, és amelyek egyikét – változatlan áron – épp most cserélte le egy állítása szerint még többet tudóra. Az új benzinnek már 100-asnál is magasabb az oktánszáma, összetételét kopásgátló, súrlódáscsökkentő, tisztító, illetve korrózióvédő adalékokkal javították. A kötelező, megújuló alapú összetevőjét nem etanollal, hanem ETBE-vel (etil-butil-éter) teljesíti a gyártó. Az ETBE az „újfajta” zöldegyenérték-számítás alapján 10 százalékos megújuló arányt igazol a prémiumbenzinnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.