Rasid Tagirov formatervező diplomamunkája az Alpine SUV, amely szerinte 2025 körül gazdagíthatja a hamarosan újjászülető francia márka kínálatát.
Az orosz diák szakmai gyakorlatát a Renault romániai fejlesztőközpontjában végezte, így nem meglepő, hogy diplomamunkájának témáját is a francia cég ihlette, azon belül is a hamarosan visszatérő Alpine márka. Egészen pontosan annak kombinálása a manapság hódító szabadidőautó-kategóriával.
Mindezt igyekezett úgy elképzelni, hogy a tanulmányból már megismert középmotoros sportkocsi vonásait vitte át az egy emelettel magasabb autóra. Amíg előbbi arra szolgál, hogy a hegyi kanyargós utakon száguldozzon vele az ember, a szabadidő-autóval szintén a hegyekbe megy a tulajdonos, de azért, hogy ott túrázzon, hegyet másszon, vagy télen síeljen. Különösen utóbbihoz jön jól az összkerékhajtás, amit a fiatal orosz formatervező az első és a hátsó tengelyt hajtó villanymotorokkal képzel el.
Praktikus ötlet, hogy az ajtókban elhelyezett kontrasztos színű betétek valójában külső tárolórekeszek, ahol például a sportolás során összekoszolódott tárgyakat/ruhadarabokat lehet szállítani, nem kell velük a belsőt összekoszolni. Az utastérben egyébként 2 + 2 üléses kialakítást vázol az alkotó, a fő hangsúly a tágas csomagtartón van. Annyiból nem légből kapott ötlet Rasid Tagirov Alpine SUV-elképzelése, hogy a Renault az idei Párizsi Autószalonon egy kupé típusú szabadidőautó-tanulmányt mutat majd be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.