Valójában már nem Simicska Lajos érdekkörébe tartozik a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. – ezt kész tényként kezelik a mélyépítőpiacon. Ezt állította a Világgazdaság által megkérdezett három független forrás is, annak ellenére, hogy a cégnyilvántartásban lapzártánkkor még nem volt nyoma a tulajdonosváltásnak. Abban a szombathelyi központú cég úgy szerepelt még, mint amelyet a Transdanuvius 2000 Kft.-n keresztül birtokol a Közgép Zrt.
Simicska Lajos egykori nyerő építőipari cége 2011-ben szerezte meg a Dunántúli Kft.-t, amely akkor is, most is ugyanazért kívánatos akvizíciós célpont: a vasúti biztosítóberendezések piacán hasonlóan értékes referenciájú cég nincs a piacon, sőt hasonló profilú sem sok akad. Nem véletlen, hogy Mészáros Lőrinc is beszállt az üzletágba, és 2013-ban megszerezte az R-Kord Kft.-t. A kilátások pedig jónak ígérkeznek, hiszen az uniós pénzekből támogatott vasútfelújítások az építőipari cégeken kívül a biztosító- és távközlési berendezéseket, a váltófűtést, illetve áramellátó rendszereiket kiépítő vállalkozásoknak is sokmilliárdos megrendelést jelentenek. A 2020-ig tartó ciklusban pedig akár 700 milliárd forint is juthat vasútfejlesztésre, aminek egy része a biztosító-távközlési berendezésekre jut majd. Célszerű mindkettőt lefedni, ahogy a Közgép tette annak idején: a Gyoma-Békéscsaba vasútvonal építése mellé például a Dunántúli révén – a Thales Austria GmbH-val közösen – elnyerte a szakaszra a 23,9 milliárdos biztosítóberendezési és távközlési munkát is.
A Dunántúli eredményei egyébiránt már most is szépen alakulnak, tavaly két és félszeresére, 25,6 milliárdra növelte az árbevételét, és két év alatt 2,6 milliárd forint osztalékot fialt. Vagyis az R-Kord Kft.-nél is többet hozott a konyhára, bár a Mészáros-cég gyorsabban, 1,3 milliárdról 6,5 milliárdra tornázta fel a bevételét, de csak 750 millió forint osztalékot fizetett a múlt évben. Az R-Kord a cégátvétel után gyors egymásutánban több közpénzes megrendeléshez is hozzájutott. A Máv Zrt.-től több mint egymilliárdos munkát kapott a Felsőzsolca–Hidasnémeti szakaszon, illetve részese a GYSEV Zrt. 13,5 milliárdos, Szombathely–Zalaszentiván szakasz vasútvillamosítási munkálatainak is. Ezzel együtt az R-Kord közel sincs olyan jól eleresztve referenciákkal, mint Dunántúli – magyarázza a konkurencia, mi szükség van a Simicska-cég megszerzésére.
A Simicska–Mészáros-üzletről több változat terjedt el. Az egyik szerint a vevő az osztrák Swietelsky, és így kötik az üzletet a felcsúti polgármesterhez. A Swietelskyt ugyanis a Közgép kegyvesztése óta a Mészáros Lőrinccel összenőtt vasútépítő partnernek tekintik. Közös munkájuk valóban akad, mindjárt a legnagyobb futó vasúti projekt, a dél-balatoni 72 milliárd forintos építkezés az R-Kord Kft.-vel és a V-Híd Zrt.-vel közösen. Személyi szálakon is erős a kapcsolat, a piacon a Swietelsky Vasúttechnika Kft. vezetője és Mészáros lányának barátságát tekintik köteléknek. Más verzió egyenesen arról szól, hogy a Swietelsky és Mészáros felosztotta a Dunántúli Kft.-t, egy része az R-Kordhoz kerül, más része az osztrák építőhöz. Bármelyik verzió áll is közelebb a valósághoz, utóbbinak biztosan lesz biztosítóberendezéses cége.
A linzi központú Swietelsky Baugesellschaft gmbH áprilisban jegyeztetett be egy társaságot Swietelsky Távközlés- és Biztosítóberendezés Építő Kft. néven. Ez utóbbi nem szerzett részesedést a Dunántúli Kft.-ben – ennyit válaszolt a Swietelsky Vasúttechnika Kft. a Világgazdaságnak. Az érdekkörváltozást firtató kérdésre nem reagált sem a Közgép szóvivője, sem az R-Kord ügyvezetője, Halmi Tamás, illetve a cégvezető Csűrös Sándor. Nem kívánták kommentálni a pikáns üzlet hírét, amely ha közvetetten is, de a kegyvesztetté vált Simicska Lajos és a közpénzes tendereken jelenleg taroló Mészáros Lőrinc között köttetett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.