A sorozatgyártású autók közül már csak a Bugatti, a Ferrari és a Porsche tud olyan modellt felmutatni, amely gyorsabb a bivalyerős új akkumulátorral szerelt Tesla Model S-nél. Elon Musk, az amerikai elektromosautó-gyártó vállalat alapító vezérigazgatója kedden éjjel számolt be újdonságaikról, az eddigieknél is erősebb, 100 kilowattóra kapacitású akkumulátorról és az ennek révén kibővülő modellpalettáról. A Panasonic technológiáját felhasználó új akku 10 kilowattórával tud többet a korábbi csúcsváltozatnál, ám ennél többet a ma ismert módszerekkel már nem tudnak kipréselni belőle. Újdonság még az akku kábelezése, hűtése, hőelvezetése és a kocsin belüli, a magasabb biztonsági szempontokat szolgáló elhelyezése is. Jövő év végén jönnek ki az új generációs, növelt cellaméretű és emelt kapacitású akkumulátorokkal, amelyek a tízmillió forintról induló elektromos „népautóban”, a Tesla Model 3-ban debütálnak – írja a Bloomberg. Akiket nem elsősorban a gyorsulás élménye motivál, azok inkább a megnövekedett hatósávnak örülhetnek: az új akkuval ugyanis – hatóságilag igazoltan – legkevesebb 600 kilométerre lehet eljutni egyetlen feltöltéssel, ami hatalmas előrelépés ahhoz képest, hogy az európai és a japán villanyautók nagyjából 100–200 kilométer közötti távolságra vannak jelenleg kalibrálva. Az új akkuval a Model X városi terepjáró (SUV) 540 kilométert tud megtenni. A Tesla tesztelőit elsősorban a csend döbbentette meg igazán: a villanyautó szinte hangtalanul érte el a 60 mérföldes sebességet, és a villanymotoroknak köszönhetően folyamatosan, váltások, rángatások nélkül.
A befektetők is felgyorsultak Elon Musk bejelentései nyomán. A Tesla árfolyama 2,5 százalékot erősödött, majd a visszacsorgott, de az amerikai piacnyitásra még 1,9 százalékot meg tudott őrizni nyereségéből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.