Sorozatgyártású autók közül már csak a Bugatti, a Ferrari és a Porsche tud olyan modellt felmutatni, amely gyorsabb a bivalyerős új akkumulátorral szerelt Tesla Model S-nél. Elon Musk, az amerikai elektromosautó-gyártó vállalat alapító-vezérigazgatója kedden számolt be újdonságaikról, az eddigieknél is erősebb, 100 kilowattóra kapacitású akkumulátorról és az ennek révén kibővülő modellpalettáról. A Panasonic technológiáját felhasználó új akku 10 kilowattórával tud többet a korábbi csúcsváltozatnál, ám ennél többet a ma ismert módszerekkel már nem tudnak kipréselni belőle. Újdonság még az akku kábelezése, hűtése, hőelvezetése és a kocsin belüli, a magasabb biztonsági szempontokat szolgáló elhelyezése. Jövő év végén jönnek ki az új generációs, növelt cellaméretű és emelt kapacitású akkumulátorokkal, amelyek a tízmillió forintról induló elektromos „népautóban”, a Tesla Model 3-ban debütálnak – írja a Bloomberg.
Akiket nem elsősorban a gyorsulás élménye motivál, azok inkább a megnövekedett hatósávnak örülhetnek: az új akkuval ugyanis – hatóságilag igazoltan – legkevesebb 600 kilométerre lehet eljutni egyetlen feltöltéssel, ami hatalmas előrelépés ahhoz képest, hogy az európai és japán villanyautók nagyjából 100-200 kilométer közötti távolságra vannak jelenleg kalibrálva. Az új akkuval a Model X városi terepjáró (SUV) 540 kilométert tud megtenni. A Tesla tesztelőit elsősorban a csend döbbentette meg igazán, hogy villanyautó szinte hangtalanul érte el a 60 mérföldes sebességet, és a villanymotoroknak köszönhetően folyamatosan, váltások, rángatások nélkül.
És fürgén. A Model S luxuslimuzin 2,5 másodperc alatt, a Model X pedig 2,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 60 mérföld/órára. (Ez 96 km/órának felel meg.) Ilyen gyorsulási értékkel csak három, kis szériás méregdrága luxus sportkocsi dicsekedhet: a Bugatti Veyron, a Ferrari LaFerrari csúcsmodellje és a Porsche 918 Spyder. Értük 2,25, 1,4 illetve 845 ezer dollárt kell fizetni. Hozzájuk képest aprópénz az a 134,5 ezer dollár, azaz 37 millió forint, amit az új akkuval ragadozóvá vadított Tesla Model S-ért kérnek. (A Model X ezer dollárral drágább.) Érdekesség, hogy a 7 üléses Model X is gyorsabb – rövidtávon – mint a McLaren 675LT modellje, vagy a legendás Porsche 911-es. De a Lamborghini Aventador is csak egy hajszállal előzi meg a sorban.
Az viszont rossz hír az érdeklődők számára, hogy a gyártás limitált szériákkal indul, heti a kétszáz darabnál nem a készítenek többet. Mérnökök szerint a viharos gyorsulásra egyetlen magyarázat van: amíg a benzines motornak időre van szüksége ahhoz, hogy csúcsra pörgesse fel magát, addig a villanymotor akár rögtön képes a maximális teljesítmény leadására. Az utcai gyorsulási csúcsok megdöntésében nem a motor, hanem a gumit jelentik a szűk keresztmetszetet. Olyan extrém jó tapadású abroncsot ugyanis még nem fejlesztettek ki, amely a 2,4 másodpercnél rövidebb idő alatt segítené az autót a felgyorsulni 96 km/órára.
A befektetők is felgyorsultak Elon Musk bejelentései nyomán. A Tesla árfolyam 2,5 százalékot erősödött, majd a visszacsorgott, de az amerikai piacnyitásra még 1,9 százalékot meg tudott őrizni nyereségéből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.