Több fontos tény is kimaradt a Renault-k károsanyag-kibocsátásának vizsgálati eredményeit közlő, egy hónapja ismertetett kormányjelentésből – állítja a Volkswagen dízelbotránya kapcsán a Franciaországban létrehozott 17 fős vizsgálóbizottság három tagja. Szerintük elkendőzték azt a tényt, hogy a tesztpadon jó diákként teljesítő modellek utcára engedve zabolátlanul okádták az ózonréteget károsító nitrogén-oxidokat, az uniós szabványt 9-11-szeresen túllépve. Különösen a Captur városi terepjáróval (SUV) voltak gondok, felmerült a gyanú, hogy a jármű érzékeli a tesztkörülményeket, és ha elmúlt a „veszély”, védelmi mechanizmusa kikapcsol – tudta meg a Financial Times. Az ügy előzménye, hogy januárban a Renault visszahívott 15 ezer autót, és ígéretet tett arra, hogy korszerűbb technológiát vezet be a káros anyagok kiszűrésére.
A jelentés fő megállapítása, hogy a Renaultnál nem találtak olyan, az emissziós adatok meghamisítására alkalmas beépített eszközt vagy szoftvert, mint a dízelbotrányban lebukott Volkswagennél. Hozzátették azonban, hogy ezt teljes bizonyossággal csak további beható vizsgálatok után lehet kijelenteni.
A három felszólamló egyike, a környezetvédők részéről a testületbe delegált Charlotte Lepitre rámutatott arra, hogy a jelentést a kormány képviselői írták, és maguk határoztak arról, mely adatok számítanak bizalmasnak. Ezek ki is maradtak a jelentésből. Szerinte az állam túl elnéző és részrehajló lehet, mivel 20 százalékos részesedése van a Renault-ban. A környezetvédelmi tárcánál cáfolták, hogy érdemi információkat hallgattak volna el, és rámutattak, hogy a független francia csalásellenes hatóság is vizsgálódik az ügyben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.