BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyanús adatok a Renault-nál

Több fontos tény is kimaradt a Renault-k károsanyag-kibocsátásának vizsgálati eredményeit közlő, egy hónapja ismertetett kormányjelentésből – állítja a Volkswagen dízelbotránya kapcsán a Franciaországban létrehozott 17 fős vizsgálóbizottság három tagja. Szerintük elkendőzték azt a tényt, hogy a tesztpadon jó diákként teljesítő modellek utcára engedve zabolátlanul okádták az ózonréteget károsító nitrogén-oxidokat, az uniós szabványt 9-11-szeresen túllépve. Különösen a Captur városi terepjáróval (SUV) voltak gondok, felmerült a gyanú, hogy a jármű érzékeli a tesztkörülményeket, és ha elmúlt a „veszély”, védelmi mechanizmusa kikapcsol – tudta meg a Financial Times. Az ügy előzménye, hogy januárban a Renault visszahívott 15 ezer autót, és ígéretet tett arra, hogy korszerűbb technológiát vezet be a káros anyagok kiszűrésére.

A jelentés fő megállapítása, hogy a Renaultnál nem találtak olyan, az emissziós adatok meghamisítására alkalmas beépített eszközt vagy szoftvert, mint a dízelbotrányban lebukott Volkswagennél. Hozzátették azonban, hogy ezt teljes bizonyossággal csak további beható vizsgálatok után lehet kijelenteni.

A három felszólamló egyike, a környezetvédők részéről a testületbe delegált Charlotte Lepitre rámutatott arra, hogy a jelentést a kormány képviselői írták, és maguk határoztak arról, mely adatok számítanak bizalmasnak. Ezek ki is maradtak a jelentésből. Szerinte az állam túl elnéző és részrehajló lehet, mivel 20 százalékos részesedése van a Renault-ban. A környezetvédelmi tárcánál cáfolták, hogy érdemi információkat hallgattak volna el, és rámutattak, hogy a független francia csalásellenes hatóság is vizsgálódik az ügyben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.