A Rio de Janeiro és Budapest közötti ötórás időeltolódás ellenére naponta több százezren követték nyomon az M4 Sporton az olimpiai közvetítéseket. A csatornán az olimpiai események közül tizenegynek a nézettsége haladta meg a hatszázezer főt, további 31-é volt 500-600 ezer között – közölte a Világgazdasággal a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA). (Az idei olimpián a döntők egy része magyar idő szerint az éjszakai órákban volt, így a nézettségük nem hasonlítható az előző, londoni olimpiáéhoz, amikor a nagy érdeklődésre számot tartó események, döntők nagyrészt magyar főműsoridőben voltak.)
A hirdetői szempontból kiemelt 18–49 éves korcsoportban is átrendeződtek az erőviszonyok, mivel a kereskedelmi adók közönségének jelentős része az M4 Sport adóra vándorolt – hangsúlyozta a közmédia –, a csatorna közönségaránya az olimpia idején ebben a körben a korábbi érték többszörösére, 12,8 százalékra nőtt. A fiatal felnőtt férfiak körében még nagyobb, teljes napra 14,4 százalékos részesedést ért el az adó.
Az elmúlt két hét nézettségi adataiból azonban az is látszik, hogy az RTL Klub a kereskedelmi célcsoportban megtartotta az első helyeket. Az olimpia időszakában természetesen az M4 Sport közönségaránya érezhetően megemelkedett, ezzel kalkulált az RTL Klub is, így volt ez a labdarúgó-Eb ideje alatt is – tájékoztatta lapunkat az RTL Magyarország marketingkommunikációs osztálya. Az RTL azzal is számol, hogy már hétfőtől visszaállnak az ilyenkor megszokott nézettségi adatok. A TV2 csoport portfóliójába tartozó csatornák nézettségét kevésbé zavarta az olimpia, sőt a Mozi+ nevű filmcsatornájuk bőven nőni tudott az esemény ideje alatt – közölte a TV2.
Bár a szurkolói lendület végig fennmaradt, lehettek olyanok, akik nem láthatták a versenyeket, ezért a közmédia úgy döntött, hogy augusztus 22. és szeptember 7. között a teljes olimpiát megismétli az M5-ön. Az eseményeket magyar idő szerint adják, így szeptember 7-én 22 órakor a záróünnepséggel lesz a vége az ismétlésnek. (Az M5 a tervek szerint szeptemberben rajtol kulturális-oktatási csatornaként.)
Az olimpia reklámértékesítése a terveknek megfelelően alakult, szinte minden jelentős szektorból érkeztek hirdetők – válaszolta lapunknak Lukács Csaba, a reklámidőt értékesítő Atmedia ügyvezető igazgatója. A szponzorációs megjelenések értéke általában a piac 5-6 százalékát teszi ki, az olimpia esetében azonban a szponzorációs megjelenések az összbevétel közel felét hozták, így elmondható, hogy a hirdetők kiemelten érdeklődtek eziránt.
Rekordnagyságú műholdas kapacitást biztosítottak
A világ vezető globális műholdas szolgáltatója, a SES a korábbi játékokkal összehasonlítva rekordnagyságú műholdas kapacitást biztosított az idei olimpiához. Az összességében 23 ezer órányi kapacitást a SES négy műholdján foglalták le a szolgáltatók az események közvetítésére, hogy a nézők Amerikában, Európában, Ázsiában és Afrikában is nézhessék az adást. A SES 2000 óta biztosít kapacitást az olimpiai közvetítésekre, és az igény a riói olimpián felülmúlta az eddigieket – mondta Richard Lamb, a SES alkalmi használat szolgáltatással foglalkozó részlegének vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.