A Perfektum-csoport reklámcége a Skildra Kft.-vel közösen hiába tette a legolcsóbb ajánlatot, és kapott erre 1570 pontot, mégsem őket választotta a PR-tendert kiíró Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Az állami megrendelő a szakmai részre, a mintafeladaton mért „kreatív koncepcióra” ugyanis tízszer annyi pontot adott az Insomnia Reklámügynökség Kft.-nek, így toronymagasan ez a cég nyert. A kreatív rész, azaz a „célcsoportonkénti üzenet tartalma” vagy a layoutok kreativitásának a szintje az Insomnia számára ezer pontot hozott, míg a négy jelentkező közül a legolcsóbb ajánlatot benyújtó Perfektum-Skildrának csak százat.
Elfogadhatatlan, hogy ekkora súllyal vegyenek figyelembe szubjektív szempontokat, ennyivel nem készíthettek a versenytársak gyengébb tervet – magyarázta a Világgazdaságnak Czeglédy Gergő, a Perfektum ügyvezető-tulajdonosa, miért fordult a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz jogorvoslatért. Többek között arra hivatkozva, hogy elfogultságot mutatott a nyertes ajánlattevő szakmai ajánlata irányába, és nem értékelte azt objektíven, kéri, hogy az állami megrendelő semmisítse meg az eljárást lezáró döntését. (Az NMHH PR-tenderének első része nem hozott jogorvoslati fordulót, ott úgy alakultak a feltételek, hogy csak egy jelentkező akadt, az iCSR.hu Nonprofit Kft. a Mindshare Médiaügynökség Kft.-vel közösen.)
A Perfektum-csoport anyacége, a Perfektum Projekt Kft. maga közbeszerzési tanácsadóként működik, ebben a minőségében nemrég az európai uniós támogatásokat auditáló főigazgatósággal, az Eutaffal is szembekerült. Az uniós pénzek felhasználása és így a közbeszerzések szabályossága felett őrködő legfőbb szervezet minőségbiztosítási és projektmenedzsmenti feladatokra kiírt tendere miatt kért jogorvoslatot a Perfektum. A Közbeszerzési Döntőbizottság szabálytalannak találta az eljárását, ennek nyomán az Eutafnak meg kellett semmisítenie az eljárást lezáró döntését – az ügy kapcsán kétszer is. Emellett 300 ezer, illetve 200 ezer forint bírságot kapott, vagyis a legfőbb ellenőr saját pályáján bukott meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.