BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új taxis cég lép a budapesti piacra

A 2013 augusztusában Észtországban indult szolgáltatás már 13 országban működik.

Mától Budapesten is elérhető a Taxify, ezzel a 2013 augusztusában Észtországban indult szolgáltatás már 13 országban működik. Az Uber esetében már megismert, okostelefonos alkalmazással rendelkező, budapesti taxitársaságként üzemelő Taxify célja, hogy applikációjával gyorsan meghódítsa az erre fogékony és az Uber magyarországi kivonulásával „parlagon maradt” utazóközönséget.

A társaság minden személyi és tárgyi feltételben megfelel majd a személyszállításról szóló taxitörvénynek, ezért nem számítanak arra, hogy az Uberhez hasonlóan a hagyományos taxitársaságokkal konfliktusba kerülnek – mondta lapunknak Cseh Kinga sajtóreferens. A Taxify autói éppolyan sárgák lesznek, mint a hagyományos budapesti taxik, vagyis nem az Ubernél használt „mezei” autókkal szállítják az utasokat, és nem is hétköznapi sofőrök, hanem taxivezetői engedéllyel rendelkező sofőrök ülnek a volánnál. A Taxify tarifái megegyeznek a hagyományos taxik által alkalmazott tarifákkal: egy kilométer 280 forint, az alapdíj 450 forint, a percdíj pedig 70 forintos lesz. A Taxify a bruttó fuvardíj 20 százalékát kapja meg, és valójában az applikációt üzemelteti, és partnercégei hozzák be a sárga autókat – mondta Cseh Kinga. Az autók gombnyomással hívhatók, GPS koordináták alapján, az applikációban követhető utazás és a leegyszerűsített, automatikus fizetési rendszer egyaránt az utasok komfortérzetét és elégedettségét hivatottak növelni. A fizetés az alkalmazásban megadott bankkártyával történik. A számlát pedig szintén a Taxify révén kapja az utas.

A társaság arra számít, hogy a megrendelések zöme, körülbelül 90 százalék okostelefonon keresztül érkezik majd, de telefonon vagy e-mailban is lehet előre rendelni, mivel lesz diszpécserszolgálatuk – emelte ki Cseh Kinga.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.