A sajátos földrajzi adottságok miatt hagyományos alagút vagy híd építése Norvégiában nem lehetséges, ezért újfajta megoldást dolgoztak ki a mérnökök. Az E39-es főúton a Kristiansand–Trondheim közötti útszakasz 602 kilométere nagyjából 21 óra alatt tehető meg, mert útközben hét alkalommal kell kompra szállni. A problémát a különleges geográfia jelenti, amely miatt a fjordok fölött nem lehet egyszerűen hidakat vagy alagutakat építeni.
Az egyik fjord, ahol az új technikát alkalmazni fogják, például 3,6 km széles és 1,3 km mély; egyébként a többinél 200–600 méter mély a víz, és 1,6–7,5 km közötti az áthidalandó távolság. Irányonként kétszer egysávos, enyhén ívelt betoncsövek alkotnák az alagutat, amelyek egymástól 40 méterre haladnak, a vízszint alatt átlagosan 12 méterrel. Mindegyiknél középen lesz egy 400 méter széles szakasz a hajóforgalomnak, ott 20 méter mélyen halad az alagút. Átlagosan 200 méterenként lenne egy-egy úszó ponton, amelyek menekülési utat kínálnak az embereknek a felszínre, és ezekről a helyekről oldják meg a friss levegő bevezetését.
Nemcsak a víz alatt mennének az alagutak, hanem jóval a part előtt elkezdődnének, így akár 20-30 kilométeresek is lesznek majd közöttük. A norvégok úgy számolnak, mintegy 7150 milliárd forint lehet a projekt megvalósítási költsége. A tervek szerint 2018-ban indul majd az első tenger alatti betonsztráda építése, és 2029-re készül el a kompmentes E39-es út.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.