BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az utasok kártérítéseit segítő cég érkezett Magyarországra

Sokan nem ismerik a jogaikat, illetve akik magánúton próbálnak eljárni saját érdekükben, csatát vesztenek. A rajtuk segítő belga cég most indult el Magyarországon is.

A légitársaságok járatainak törlése, késése, valamint túlfoglalása esetén felmerülő követelések kezelésére szakosodott brüsszeli székhelyű Claim it társaság elindította platformját Magyarországon – jelentette be a Ralph Pais, a cég alapító-vezérigazgatója. Ezzel már a magyar légi utasoknak is lehetőségük van arra, hogy ilyen módon érvényesítsék követelésüket a légitársaságokkal szemben.

Az európai törvények szerint a három óránál többet késő, illetve a törölt vagy a túlfoglalt járatok utasai a jegy eredeti árától függetlenül fejenként 250, 400, illetve 600 euró pénzügyi kártérítésre jogosultak a repülőút hosszától függően. A kártérítés minden európai repülőtérről induló járatra, illetve az európai légitársaságok által üzemeltetett, európai repülőterekre érkező járatokra érvényes – mondta a vezérigazgató, aki szerint sokan nem ismerik a jogaikat, illetve azok, akik magánúton próbálnak eljárni saját érdekükben a légitársaságokkal szemben, csatát vesztenek.

A Claim it az utasok nevében behajtja a légitársaságoktól a jogos pénzügyi kártérítést. A Claim it sikerdíjas rendszerben működik, a sikerdíj mértéke a megszerzett kártérítés 25 százaléka. A cégnek általában sikerül megállapodnia a légitársasággal, de amennyiben ez nem vezet eredményre, akkor a bíróságon folytatják az eljárást. A légitársaságok általában tőlük független, rendkívüli körülményekre hivatkozva hárítják el panaszokat – válaszolta lapunknak a vezérigazgató. E mellett a műszaki problémákra is hagyatkoznak, márpedig a cégek arra nem hivatkozhatnak, hogy eszközeikkel valamilyen probléma adódott. Extrém időjárási körülmények, háborús helyzet, illetve be nem jelentett sztrájk esetén bekövetkezett három órát meghaladó késések, túlfoglalás, törlés miatt viszont nem lehet kártérítése igényt benyújtani.

A magyar jogszabályok alapján a károsultak az utazástól számított öt éven belül kérhetnek kártérítést – emelte ki Ralph Pais, aki a Világgazdaság kérdése elmondta, hogy az eljáráshoz az útlevél, a jegy másolatára, illetve egy meghatalmazásra van szükség, a többi adatot a cég gyűjti be.

Az utóbbi öt évben a számítások szerint mintegy 297 ezer magyar utazott azon a 2300 járaton, amelyek több mint 3 órát késtek, illetve amelyeket töröltek vagy túlfoglaltak. Ezen utasok 97 százaléka azonban még nem nyújtott be kártérítési igényt, így a számukra még ki nem fizetett kártérítések teljes becsült összege 23 milliárd forint – emelte ki a vezérigazgató.

Ma már sok belga cég működik Magyarországon a pénzügyi, mezőgazdasági, élelmiszerszektorban, a Claim it-hez hasonló még nincs – emelte ki Marie-France André, a Belga Királyság magyarországi nagykövete, aki azért is időszerű egy ilyen vállalkozás megjelenése, mert az utóbbi időben jelentősen nőtt a turizmus Magyarország irányába.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.