Amíg az Audi A4-es megjelenésén alig lehet felfedezni a generációváltást, az új A5 Sportback, tehát a ferdehátú karosszériaváltozat sokkal szebb lett a korábbinál, jól állnak a határozottabb kontúrok a sportos autónak. A kétajtós kupéhoz képest megnövelték a tengelytávolságot, ami jelen esetben 2824 milliméter (megegyezik az A4-esével), az utastér lényegében akkora maradt, mint az előző generációé. 17 mm-rel nőtt a teljes hossz, 11 mm-rel a vállszélesség, a hátsó lábtér 24 mm-rel lett nagyobb.
Szokás szerint a csomagtartóhoz remek hozzáférést biztosító, nagy méretű hátsó ajtóval ér véget az autó, a raktér mérete alaphelyzetben 480, bővítés után 1300 literes. Az A5-ös motorkínálatát kapja meg a Sportback, ehhez a modellhez nem választható például az 1,4 literes TFSI, a sort a 170 lóerős, 2,0 literes TFSI nyitja, különlegessége, hogy földgázüzemű, a pusztán benzines variánsok 190 vagy 252 lóerősek. Az S5 Sportback orrába 3,0 literes V6-os biturbó kerül, 354 lóerős teljesítménnyel.
A dízeleknél a 2,0 literes TDI nyitja a sort, ennek normál és – spórolós – ultra változata is 190 lóerős. A 3,0 literes V6-os TDI-ből 210 lóerő az alapszint, ezenkívül elérhető még 286 lóerővel is. Saját tömege 85 kg-mal csökkent, ez és a modernebb technika (domborzati viszonyokat is figyelembe vevő tempomat) következményeként legjobb esetben 22 százalékkal kisebb a szabványos fogyasztás. Az Audi A5 Sportback közönségpremierje a Párizsi Autószalonon lesz, nem sokkal később kerül sor a piaci bevezetésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.