A tervek szerint 2018-ban adják át az új Cargo Cityt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálján, addig a jelenlegi kapacitásokat fejlesztik – közölte René Droese, a repteret működtető Budapest Airport (BA) ingatlangazdálkodási igazgatója. A lépés szerinte azért is elkerülhetetlen, mert idén nagymértékű növekedést tapasztaltak a légiáru-szállításban. Szárnyal a hagyományos légi teheráru, de a futárcégek által kezelt árumennyiség is rohamosan növekszik. Szeptemberben először lépte át a havi tízezer tonnát a budapesti repülőtéren kezelt cargoáru mennyisége, ami több mint 33 százalékos növekedés tavaly szeptemberhez képest. Idén várhatóan meghaladja majd a százezer tonnát a ferihegyi cargoforgalom.
A növekedés mögött több tényező is áll. A Qatar Airways Cargo idén márciustól heti kétszer (október 7-től pedig már háromszor) közlekedő járata nagy lökést adott a forgalomnak, de a budapesti piacon jelen lévő két másik nagy cargo-légitársaság, a Cargolux és a Turkish Cargo is jól teljesít. Szintén fontos szereplői a légiáru-piacnak azok a légitársaságok, amelyek a repülőgépek rakterében a poggyászok mellett extra teherárut is szállítanak. Ilyen légitársaság az Emirates is, amely tavaly decemberben váltott nagyobb típusra a naponta közlekedő Dubaj–Budapest járatán. Az Air China pekingi járatain szeptemberben rekordmennyiségű árut szállított, de ugyancsak sikeres volt teheráruszempontból az Air Canada Rouge Torontóba tartó transzatlanti járata.
A forgalomnövekedés másik motorját a futárcégek jelentik: a DHL, a TNT, a UPS és a FedEx hagyományosan nagy szeletét teszi ki a ferihegyi áruforgalomnak, a DHL ráadásul idén nyártól egy második napi járattal igyekszik kielégíteni a növekvő igényeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.