BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tízszeresére nőtt a netes kereskedelem

Az idén elérheti a 300 milliárd forintos forgalmat a webes kiskereskedelmi forgalom, amely 2006-ban még csak 30 milliárdra rúgott – írta a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataira hivatkozva a Blokkk.com szakportál. Tíz évvel ezelőtt még csekély volt az internetes szegmens súlya, hiszen részaránya a kiskereskedelem egészéhez mérve (az üzemanyag-eladásokat nem számítva) mindössze fél százalék volt. (A statisztikusok által mért internetes kereskedelem a boltokban is megvásárolható termékkört öleli fel, a szolgáltatások nem tartoznak ide, így a teljes webes forgalom ennél jóval nagyobb lehet.) A válságot meg sem érezték a webáruházak, ráadásul a növekedési ütem az elmúlt öt esztendőben alaposan megugrott, két számjegyű növekedést produkálva évről évre. Így 2015-re megizmosodott ez a szegmens, súlya elérte a 3 százalékot. Az elmúlt hónapokban is megközelítette a 30 százalékot a forgalom bővülése, amely várhatóan karácsonykor tetőzik. A Blokkk.com szerint a következő években a növekedési ütem várhatóan mérséklődni fog, de négy-öt éves távlatban is két számjegyű marad.

Fél évtized alatt, évi 15 százalékos növekedési ütemmel számolva, a webes kiskereskedelem jelenlegi értéke bőven megkétszereződhet, sokkal nagyobb súlyt adva a jelenlegi szerepének a családi költekezésben – jósolta a szakportál. A trendet támogatja, hogy az új generációk számára már természetes dolog az online vásárlás, a technológia extrém gyorsan fejlődik, elég csak az okostelefonok robbanásszerű elterjedésére gondolni.

A magyarországi iparcikk-kereskedők huzamosabb ideje forgalmaznak a weben, ami ma már kötelező, így a barkácsáruházak, a cipő- és ruhaboltok is működtetnek webshopot. Az élelmiszer-kereskedők kicsit később költöztek fel a világhálóra, körükben az első fecske a GRoby volt. A CBA és a Tesco pár éve nyitotta meg, az Auchan pedig a következő hónapokban élesíti on­line üzletét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.