Az idén elérheti a 300 milliárd forintos forgalmat a webes kiskereskedelmi forgalom, amely 2006-ban még csak 30 milliárdra rúgott – írta a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataira hivatkozva a Blokkk.com szakportál. Tíz évvel ezelőtt még csekély volt az internetes szegmens súlya, hiszen részaránya a kiskereskedelem egészéhez mérve (az üzemanyag-eladásokat nem számítva) mindössze fél százalék volt. (A statisztikusok által mért internetes kereskedelem a boltokban is megvásárolható termékkört öleli fel, a szolgáltatások nem tartoznak ide, így a teljes webes forgalom ennél jóval nagyobb lehet.) A válságot meg sem érezték a webáruházak, ráadásul a növekedési ütem az elmúlt öt esztendőben alaposan megugrott, két számjegyű növekedést produkálva évről évre. Így 2015-re megizmosodott ez a szegmens, súlya elérte a 3 százalékot. Az elmúlt hónapokban is megközelítette a 30 százalékot a forgalom bővülése, amely várhatóan karácsonykor tetőzik. A Blokkk.com szerint a következő években a növekedési ütem várhatóan mérséklődni fog, de négy-öt éves távlatban is két számjegyű marad.
Fél évtized alatt, évi 15 százalékos növekedési ütemmel számolva, a webes kiskereskedelem jelenlegi értéke bőven megkétszereződhet, sokkal nagyobb súlyt adva a jelenlegi szerepének a családi költekezésben – jósolta a szakportál. A trendet támogatja, hogy az új generációk számára már természetes dolog az online vásárlás, a technológia extrém gyorsan fejlődik, elég csak az okostelefonok robbanásszerű elterjedésére gondolni.
A magyarországi iparcikk-kereskedők huzamosabb ideje forgalmaznak a weben, ami ma már kötelező, így a barkácsáruházak, a cipő- és ruhaboltok is működtetnek webshopot. Az élelmiszer-kereskedők kicsit később költöztek fel a világhálóra, körükben az első fecske a GRoby volt. A CBA és a Tesco pár éve nyitotta meg, az Auchan pedig a következő hónapokban élesíti online üzletét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.