Minden soron rávert a várakozásokra az Alibaba Group Holding: a kínai e-kereskedelmi óriás a harmadik negyedévben 34,3 milliárd jüan (5,1 milliárd dollár) árbevételt ért el, ez 55 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az egy részvényre jutó eredmény (EPS) 5,26 jüan lett, 1,6-del több az egy évvel korábbinál. Az elemzők általában 34 milliárd jüan körüli árbevételt és 4,7 jüan EPS-t vártak.
A kereskedelmi tevékenység mellett mind gyorsabban bővül a felhőalapú szolgáltatások területe – kommentálta az Alibaba teljesítményét közleményében Daniel Zhang vezérigazgató, hozzátéve: nagy növekedési potenciált látnak a nemrég integrált digitálismédia- és szórakoztatóipari egységben is. (Az Alibaba a múlt hónapban jelentette be, hogy megállapodást kötött Steven Spielberg cégével, az Amblin Partnersszel.)
Az árbevétel zömét azért még az online áruház hozza, ennek forgalma 41 százalékkal 28,5 milliárd jüanra bővült. A felhőalapú szolgáltatásoktól azt várják, hogy minél előbb nullaszaldós legyen (az 1,5 milliárd jüan értékű forgalom 130 százalékos év/éves növekedést jelentett). Elégedett lehet az Alibaba vezetése a mobilon vásárlókkal: az ilyen ügyletek értéke meghaladta a 17,5 milliárd jüant, ez az egy évvel korábbinak több, mint a duplája.
Az eMarketer szeptemberi felmérése szerint az Alibaba rövidesen megelőzheti a kínai Google-ként számon tartott Baidut az ország digitális hirdetési piacán, ahol az online áruház részesedése ez év végére 4 százalékponttal 29 százalékra nőhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.