BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét nagyot ment az Alibaba

Minden soron rávert a várakozásokra az Alibaba Group Holding: a kínai e-kereskedelmi óriás a harmadik negyedévben 34,3 milliárd jüan (5,1 milliárd dollár) árbevételt ért el, ez 55 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az egy részvényre jutó eredmény (EPS) 5,26 jüan lett, 1,6-del több az egy évvel korábbinál. Az elemzők általában 34 milliárd jüan körüli árbevételt és 4,7 jüan EPS-t vártak.

A kereskedelmi tevékenység mellett mind gyorsabban bővül a felhőalapú szolgáltatások területe – kommentálta az Alibaba teljesítményét közleményében Daniel Zhang vezérigazgató, hozzátéve: nagy növekedési potenciált látnak a nemrég integrált digitálismédia- és szórakoztatóipari egységben is. (Az Alibaba a múlt hónapban jelentette be, hogy megállapodást kötött Steven Spielberg cégével, az Amblin Partnersszel.)

Az árbevétel zömét azért még az online áruház hozza, ennek forgalma 41 százalékkal 28,5 milliárd jüanra bővült. A felhőalapú szolgáltatásoktól azt várják, hogy minél előbb nullaszaldós legyen (az 1,5 milliárd jüan értékű forgalom 130 százalékos év/éves növekedést jelentett). Elégedett lehet az Alibaba vezetése a mobilon vásárlókkal: az ilyen ügyletek értéke meghaladta a 17,5 milliárd jüant, ez az egy évvel korábbinak több, mint a duplája.

Az eMarketer szeptemberi felmérése szerint az Alibaba rövidesen megelőzheti a kínai Google-ként számon tartott Baidut az ország digitális hirdetési piacán, ahol az online áruház részesedése ez év végére 4 százalékponttal 29 százalékra nőhet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.