Budapesten a közösségi szálláshelyeken tavaly 2,2 millió vendégéjszakát regisztráltak, míg a szállodákban közel 8 milliós volt ugyanez a szám.
A piac 20 százaléka – dinamikusan növekvő arányban – a közösségi portálokon értékesített magánszálláshelyeken realizálódik. Budapesten közel 4800 aktív vendéglátót tart nyilván az Airbnb, melyből 1200 több egységgel is rendelkezik - ez a szám egyhetede a Párizsban és harmada a Barcelonában működő ilyen létesítményeknek.
A kereslet szerkezetét és a hagyományos szállodai piachoz viszonyított arányát vizsgálva látszik, hogy a klasszikus szabadidős úti céloknál (például Lisszabonban, Firenzében, Barcelonában vagy Párizsban) a közösségi szálláshely szektor kiválóan teljesít, hiszen azzal, hogy a lakáshotelek esetében például többtagú családok részére is költséghatékony az utazás, új piacok megnyitására is alkalmas ez a szolgáltatásforma.
Ezzel szemben az inkább üzleti profilú vagy erősebb üzleti kereslettel rendelkező városokban, mint például Frankfurt vagy Bécs, a közösségi szálláshelyek súlya kisebb.
"Budapesten a szabadidős turisták jelentős aránya miatt a közösségi szálláshelyek elsősorban a középkategóriás hotelek számára komoly konkurenciát jelentenek, vendéget elszipkázva a szállodáktól, és ennek a szállásadók és érdekképviseleti szerveik hangot is adnak, tegyük hozzá jogosan” - közölte Hegedűs Attila, a BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Kft. ügyvezető partnere.
A tanácsadó cég szerint Budapesten is működnek olyan cégek, amelyek már akár 10-15-nél is több lakást mozgatnak és iparszerűen akár komplett lépcsőházakat is képesek üzemeltetni. Itt válik el a szolgáltatás közösségi, kiegészítő bevételt termelő lényege és az üzemszerűen működő cégek, profittermelő, közgazdasági értelme - tették hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.