BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sínen maradt a válás után az Alstom

Erős fél éven van túl a francia Alstom-csoport: az energetikai üzletágát a General Electricnek tavaly átadó ipari óriás 8,2 százalékkal 3,6 milliárd euróra növelte bevételét üzleti évének szeptemberrel zárult hat hónapjában, miközben haszonkulcsát 5,1-ről 5,6 százalékra tornászta fel. Egyszeri tételektől szűrt üzemi eredménye húsz százalékkal 200 millió euróra nőtt, adózás után ebből 128 millió euró maradt. A húsz százalékban a francia állam tulajdonában lévő vállalat portfóliójában szinte minden kötött pályás utas- és teherszállító eszköz megtalálható, a villamostól a metrón át egészen a TGV szuperexpresszig. A fő bevételt azonban ma már a közlekedésszervezési rendszerek telepítése és üzemeltetése hozza az Alstomnak – írja a Reuters. Ezek részaránya 54 százalék, ennek harmada a GE-től megszerzett ilyen üzletágra jut.  

A vállalat hat hónap alatt az egy évvel korábbinál 59 százalékkal több, 6,2 milliárd eurónyi megrendelést szerzett a világ minden tájáról. Az Egyesült Államokba az Amtrak vasúttársaságnak szállíthatnak az új Avelia szuperexpresszükből, Dubaj luxus-, Peru szerényebb kivitelű metrószerelvényeket rendelt, Olaszország is bővíti Avelia Pendolino flottáját, Kanadában és az USA-ban pedig nagy értékű karbantartási-felújítási megbízásokat kaptak. A csoport teljes megrendelésállománya egy év alatt 21 százalékkal 33,6 milliárd euróra ugrott. Henri Poupart-Lafarge, az Alstom elnök-vezérigazgatója megerősítette cége 2020-ra kitűzött üzleti céljait, azaz az évi 5 százalékos forgalomnövekedést és a haszonkulcs 7 százalékra növelését.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.