December közepétől a távértékesítéssel eladott elektromos berendezések energiafelhasználásáról és magáról a termékről is jól láthatóan és egyértelműen kell tájékoztatni a lehetséges vásárlókat. A vonatkozó rendelet módosítása idesorolja a katalógus alapján történő, az internetes, a telemarketinges és a csomagküldő szolgálatok általi eladást is. Eddig is csak olyan terméket lehetett forgalomba hozni, amelyen szerepel az energia- és a termékcímke is, de mostantól az is elvárás, hogy távértékesítés esetében úgyszintén rendelkezésre álljon a termék magyar nyelvű adatlapja és energiacímkéje.
További új követelmény, hogy e két elektronikus dokumentum használata nem korlátozható a harmonizációs szabályozás más előírására hivatkozva, ha azok egyébként megfelelnek az uniós rendelkezéseknek. Végül tilos a terméken vagy elektronikus dokumentumain minden olyan felirat, címke vagy szimbólum szerepeltetése, amely nem felel meg a jogharmonizációs előírásoknak, esetleg félrevezetheti vagy megtévesztheti a fogyasztót a termék energia- vagy más alapvető erőforrás fogyasztása szempontjából.
Mindazonáltal (nem szándékos) megtévesztésre a jelenleg szabályos címkék is alkalmasak, erre már korábban felfigyeltek a brüsszeli döntéshozók. A probléma az, hogy a vásárlók azt gondolhatják egy A jelölésű berendezésről, hogy az a leghatékonyabbak közé tartozik, holott lehet, hogy éppen a legkevésbé hatékony. E félreértés abból adódhat, hogy a fejlesztések révén annyira megnőtt a berendezések energiahatékonysága, hogy kikoptak a használatból az A alatti osztályok, sőt már sima A-s termék is alig van. Az Európai Bizottság ezért júniusban a címkézés frissítését javasolta. Öt éven belül új, A-tól G-ig terjedő jelöléssel ellátott címkéknek kell felváltaniuk a mostani A+, A++, A+++ feliratú címkéket.
Az újraskálázások érvényessége tíz évre szólhat, bizonyos feltételek mellett. Az A, esetleg a B osztálynak is minden újraskálázáskor vagy újracímkézéskor először üresnek kellene lennie, ezekbe az osztályokba csak a műszaki fejlesztés eredményeként lehetne bekerülni. Ha az F és a G címke nem használható valamely termékcsoportnál, akkor azt szürkével kell ellátni. A maradék felső minőségekre a sötétzöldtől a pirosig terjedő árnyalatokat kell fenntartani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.