BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bevette Hamburgot a Maersk

A konténerhajózási piacon zajló konszolidáció legújabb lépéseként a dán A. P. Moller–Maersk megvásárolja az egyik német versenytársát, a Hamburg Südöt (HS). Az akvizíció szervesen illeszkedik a dánok szeptemberben meghirdetett új stratégiájába, amelynek részeként energetikai üzletágukat kiszervezik és önállósítják, a fókuszt pedig a tengerhajózási és logisztikai területre helyezik. Itt egyébként globális piacvezetőnek számít a Maersk, amely nem kis üzletet kötött, hiszen a hajók számát tekintve hetedik legnagyobb szereplőt szerezte meg.

A HS-nek az októberi adatok szerint 130, a Maersknek 626 hajóból álló flottája van. Az eladó a pudingjairól ismert, ám a banki szolgáltatásoktól a söriparon át borászattal és hajózással is foglalkozó családi vállalkozás, a 12 milliárd euró éves forgalmú Oetker-csoport volt, amely nyolcvan év után vált meg a bevételeinek több mint felét adó HS-től. August Oetker, a csoport mögött álló tanácsadói testület elnöke szerint nehéz volt meghozni a döntést, de a cég a legjobb kezekbe került. Az alacsony fuvardíjakkal és hatalmas túlkapacitásokkal küzdő tengerhajózásban egy ideje híre járt, hogy az Oetker megválna a „családi ezüsttől”.

A HS világszerte kétszázötven irodát üzemeltet, és hatezer embernek ad munkát. Elsősorban az észak–déli szállítási útvonalakon számít erősnek. A Maersk a P&O Nedlloyd 2005-ös megvásárlása óta nem kötött ekkora üzletet – írja a Deutsche Welle –, de hogy valójában mit fizet a HS-ért, azt nem hozták nyilvánosságra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.