A konténerhajózási piacon zajló konszolidáció legújabb lépéseként a dán A. P. Moller–Maersk megvásárolja az egyik német versenytársát, a Hamburg Südöt (HS). Az akvizíció szervesen illeszkedik a dánok szeptemberben meghirdetett új stratégiájába, amelynek részeként energetikai üzletágukat kiszervezik és önállósítják, a fókuszt pedig a tengerhajózási és logisztikai területre helyezik. Itt egyébként globális piacvezetőnek számít a Maersk, amely nem kis üzletet kötött, hiszen a hajók számát tekintve hetedik legnagyobb szereplőt szerezte meg.
A HS-nek az októberi adatok szerint 130, a Maersknek 626 hajóból álló flottája van. Az eladó a pudingjairól ismert, ám a banki szolgáltatásoktól a söriparon át borászattal és hajózással is foglalkozó családi vállalkozás, a 12 milliárd euró éves forgalmú Oetker-csoport volt, amely nyolcvan év után vált meg a bevételeinek több mint felét adó HS-től. August Oetker, a csoport mögött álló tanácsadói testület elnöke szerint nehéz volt meghozni a döntést, de a cég a legjobb kezekbe került. Az alacsony fuvardíjakkal és hatalmas túlkapacitásokkal küzdő tengerhajózásban egy ideje híre járt, hogy az Oetker megválna a „családi ezüsttől”.
A HS világszerte kétszázötven irodát üzemeltet, és hatezer embernek ad munkát. Elsősorban az észak–déli szállítási útvonalakon számít erősnek. A Maersk a P&O Nedlloyd 2005-ös megvásárlása óta nem kötött ekkora üzletet – írja a Deutsche Welle –, de hogy valójában mit fizet a HS-ért, azt nem hozták nyilvánosságra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.