A szaktárca pénteki, MTI-hez eljutatott közleménye szerint a helyszíni szemle, a tanúmeghallgatások és a motorvonat adatrögzítőjéből kinyert adatok alapján azt állapították meg, hogy a vonat 14 kilométeres sebességgel egy olyan vágányra haladt be, amely végén egy utasok nélküli motorkocsi állt.
Az első két kocsi gond nélkül átment a váltón, míg a harmadik kocsi utolsó két forgóváza a szerkezeten kitérő irányban haladt át. A vonat fedélzeti számítógépe a kisiklott motorkocsiban keletkezett sérülések miatt hibát jelzett, és a vonatot kényszerfékezéssel megállította.
Közölték továbbá: a biztosítóberendezés nem engedi a váltó átállítását, ha azon vonat halad át, a MÁV által elvégzett vizsgálat azonban feltárt egy olyan meghibásodást, amely lehetővé tehette a váltó átállítását.
A KBSZ megjegyezte, hogy az esztergomi állomás átépítés alatt van, a biztosítóberendezés átépítése a forgalom fenntartása mellett történik. A Közlekedésbiztonsági Szervezet szakemberei a következő napokban próbákat végeznek a baleset feltételezett okának alátámasztására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.