A több mint húsz olasz taxisszervezet vezetői azt panaszolták, hogy Graziano Delrio közlekedésügyi miniszter nem vett részt a találkozón. Hangsúlyozták, hogy a miniszter jelenléte elengedhetetlen a minél előbbi eredmény elérése érdekében.
Az olaszországi taxisok egy hétig tartó sztrájk után február 21-én Rómában tiltakozó demonstrációt tartottak. Az olasz főváros központját megszálló és megbénító taxisok a rohamrendőrökkel is összecsaptak. Végül Graziano Delrio azt ígérte, egy hónapon belül elkészül egy terv arról, hogy miképpen akarják szabályozni a piacot.
A taxisok az olasz parlament azóta megszavazott rendelkezésével szemben tüntettek, amely év végére halasztotta a személyfuvarozás liberalizációjának szabályozását. A taxisok attól tartanak, hogy ezzel megnyílik az út az ágazat teljes liberalizációja előtt az Uber és más szolgáltatásokat részesítve előnyben. Szorgalmazzák, hogy ha nem is sikerül visszaszorítani a konkurenciát, a liberalizációs intézkedések a taxisoknak kedvezzenek adózási és egyéb támogatásokkal. Az északkelet-olaszországi kisvállalkozások szövetségének adatai szerint a taxifenntartási költségek, közöttük a járművek és az üzemanyag ára, valamint a biztosítási tarifák Olaszországban a legmagasabbak az egész EU-ban.
Az Uber és az olasz fogyasztóvédő egyesületek képviselőivel a kormány külön tárgyal.
A legfrissebb adatok szerint Olaszországban 40 ezer a taxi-licencek száma, miközben 80 ezerre teszik a más személyfuvarozó cégek járműveinek számát. Ezeknek többsége sofőrrel bérelhető autó, amelynek fuvarára gyakran olcsóbb a taxikénál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.