BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folyamatosan keresik a munkatársakat a távközlési cégek

Több száz nyitott álláshelyet tartanak nyilván a nagy hazai távközlési cégek – derül ki az érintettek lapunknak adott nyilatkozataiból.

„A legnagyobb fluktuáció az ügyfélszolgálati munkatársak, illetve az IT-területen dolgozók körében tapasztalható, ezért legsűrűbben ezekbe a munkakörökbe keresünk kollégákat” – közölte a Világgazdasággal a Magyar Telekom, ahol azt is elmondták, jelenleg ötven-száz dolgozót keresnek. A Vodafone Magyarországnál pedig átlagosan negyven – időnként 50-60 – nyitott pozícióval dolgoznak. Főleg a márkaüzleteikbe keresnek kollégákat, illetve a miskolci telefonos ügyfélszolgálatukba is rendszeres a toborzás.

Emellett előfordul, hogy szakértőket, vezetőket keresnek, de alapvetően arra törekednek a Vodafone-nál, hogy belülről építkezzenek, azaz elsősorban a meglévő munkavállalók jelentkezését várják, kívülről csak akkor vesznek fel a senior pozíciókra, ha házon belül nincs jelentkező. A Telenor több új saját üzletet nyitott a közelmúltban, ennek kapcsán a cég számos értékesítési pozícióba keres munkatársat országszerte. Szintén rendszeresen toboroznak call centerben dolgozó kollégákat, és jelenleg több marketinghez kapcsolódó pozíciót is pályáztatnak, valamint folyamatosan fejlesztik a digitális területekhez kapcsolódó munkakörök számát – például az e-business terén foglalkoztatottakét.

– Az Invitel csoport állásajánlatainak száma is folyamatosan bővül, párhuzamosan azzal, ahogy egyre több új üzleti területet tárnak fel, a pályázóik jellemzően 20-25 álláslehetőség közül válogathatnak – közölte a társaság. A munkakörök összetétele rendkívül sokszínű: a lakossági és kisvállalati, valamint a középvállalati és nagyvállalati üzleti területeken – értékesítés, ügyfélkapcsolat, marketing, projektmenedzsment, üzleti elemzés – túl a pénzügyi, a HR, a létesítménygazdálkodási, illetve a műszaki tapasztalattal rendelkezőknek is érdemes szétnézniük a cégcsoport karrieroldalán.

Az informatikai és részben a távközlési cégek is szembesülnek ugyanakkor a szakemberek külföldre vándorlásával. További kihívás számukra, hogy léteznek olyan új szakmák, amelyek az elmúlt néhány év során alakultak ki, és ezért ezeken a területeken még nem áll rendelkezésre elegendő képzett szakember – tette hozzá a Telenor. Hasonlóan látja a helyzetet a Vodafone és a Telekom is, ezért a „te neveled ki magadnak” elve is érvényesül a vállalatoknál.

Ebbe az irányba a Telekom is tapogatózik: a munka legfrissebb eredménye, hogy a Telekom T-Labs és az ELTE együttműködésében egy olyan adattudományi tanszéket indítanak, ahol alapvető kutatásokat végeznek majd a Big Data területén. A többiekhez hasonlóan az Invitelnél is folyamatosan dolgoznak a HR-esek az újonnan kialakított, illetve az esetlegesen megüresedő pozíciók betöltésén, és az Invitel tapasztalatai szerint az Y generáció megnyerése mellett általában a specifikusabb műszaki vagy IT-, ICT-szakismerettel rendelkező pályázók elérése a legnehezebb feladat.

Ugyan a Vodafone-nál sem okoz különösebb nehézséget a toborzás, de a cégnél is szembesülnek azzal, hogy bizonyos területekre nehezebben találnak kollégát. Ilyen például miskolci telefonos ügyfélszolgálatuk. Az állami támogatások miatt számos munkáltató – gyártó és szolgáltató központ, informatikai cég – települt a városba és környékére, így egyre  nagyobb kihívást jelent a megfelelő munkatársak kiválasztása. Hasonló problémával szembesülnek a nyugat-magyarországi üzleteikben, ahol a tömeges mértékű elvándorlás okoz problémát.

A cégek tehát folyamatosan keresik az új munkatársakat, de a Telekom szerint látszik, hogy ma a toborzásban egy nagyvállalat már nem alakítója a folyamatnak, hanem követő, és ez néhány éve még nem így volt. Megfordult a korábbi trend: a munkáltató rohan a munkavállaló után. Egyelőre a Vodafone-nál sem okoz fennakadást a munkaerő-utánpótlás, de tudatában vannak annak a ténynek, hogy bizonyos munkakörök betöltése a jövőben komoly gondot is jelenthet, hacsak nem tesznek ellene már most.

Ez a legfőbb oka annak, hogy keresési tevékenységük során a hagyományos csatornák – hirdetés, honlap – használata helyett/mellett egyre célzottabb és kreatívabb eszközöket is igénybe vesznek. Az Invitelnél is igyekeznek mindent bevetni a HR-esek, vagyis a lehető legtöbb felületen próbálják elérni és megszólítani potenciális munkavállalóikat: ahogyan a többi társaság, e cég is a honlapja mellett a legtöbb nyitott pozíciót meghirdeti a legnagyobb álláskereső portálokon is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.