BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

OLAF-jelentés: Aba Botond nem tud korrupcióról

Nem tud arról Aba Botond, hogy bárkit korrumpáltak volna a 4-es metró beruházása során. A BKV volt vezérigazgatója kész vagyonosodási vizsgálatot indítani maga és a családtagjai ellen - közölte a Hirado.hu.

A BKV egykori vezérigazgatói közül csak Aba Botond ment el a metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport ülésére. Ő azt mondta: senkitől, semmilyen korrupciós pénzt nem fogadott el, és kész vagyonosodási vizsgálatot kezdeményezni saját maga és családja ellen. Arról is beszélt, hogy bár nem volt az akkori városvezetők bizalmasa, nincs tudomása arról, hogy bárki is korrupciót követett volna el a 4-es metró beruházás során - közölte a Hirado.hu.

[caption id="" align="aligncenter" width="600"]Aba Botond nem tud korrupcióról- Kép: MTI Aba Botond nem tud korrupcióról- Kép: MTI[/caption]

Az Európai Csalás elleni hivatal jelentése alapján a négyes metró beruházás Magyarország rendszerváltás utáni történelmének legnagyobb korrupciós botránya, összesen 167 milliárd forint értékűek azok a szerződések, amelyekkel kapcsolatban felmerült például a csalás vagy a korrupció gyanúja. “Igen, volt sok szerződés, a legnagyobb szerződéseket mind én írtam alá, mindegyiknél volt egy betartott eljárásrend… Vállalom érte a felelősséget, de én úgy gondolom, hogy nagyon jó csapatokkal dolgoztunk együtt” – mondta Aba Botond.

A BKV Zrt. egykori vezérigazgatója hozzátette: “Minden vizsgálatban szívesen részt veszek. Ha a nyomozó hatóságok megkeresnek, akkor is, kész vagyok vagyonosodási vizsgálatot indítani saját magam és a családom tagjai ellen. Ez azért fontos, mert mint azt már az előző bizottságban, az Alstrom Bizottságban is elmondtam, én nekem kivitelező, mérnökszervezetek nem ígértek, nem adtak, én nem kértem és nem is fogadtam el” – nyilatkozta Aba Botond.

A harmadát ellopták

A 452 milliárd forintos négyesmetró-beruházás több mint kétharmada, a gyanú szerint 272 milliárd érintett csalással vagy szabálytalan felhasználással, 167 milliárdot pedig elloptak. A fejlesztéshez 76 milliárd forintot használtak fel a közlekedési operatív program terhére, ebből 59 milliárd volt az uniós támogatás, utóbbit követelheti vissza az Európai Bizottság – ezek az Európai Csalás Elleni Hivatal négyes metróról készült nyomozati anyagának legsúlyosabb tételei.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.