Csak bő fél éve hirdette meg új, 2030-ig szóló stratégiáját a Mol Nyrt., és máris olyan lépések, események történtek, amelyek segítik az elképzelések megvalósítását. A stratégia sarokpontja, hogy a Mol semmit nem ad fel azokból a piaci pozíciókból, amelyeket már megszerzett, viszont a térség vezető vegyipari vállalatává is kíván válni, illetve még nagyobb hangsúlyt helyez majd a kiskereskedelemre. A mintegy kétezer egységből álló kiskereskedelmi hálózata pedig a jövő vásárlóinak ma még csak kibontakozó igényeit fogja kielégíteni. Ez a hálózat nagyobb, mint bármelyik kiskereskedelmi hálózat a régióban.
A stratégia szerint a kutatás-termelés területének méretgazdaságos és értéknövelő üzletágnak kell lennie. Ez röviden a közvetlen termelési költségek versenyképes, hordónként 7 dollár alatti szintjét és az eszközök alacsony, hordónként 50 dollár körüli olajárkörnyezetben is értékteremtő képességét jelenti. E célt segítheti két, a közelmúltban bejelentett ügylet. A társaság leányvállalata, a Mol Norge januárban újabb négy norvégiai helyszínre kapott kutatási engedélyt, februárban pedig Magyarországon jutott a Mol hat további olyan koncesszióhoz, amelyek révén az addigi terület kétszeresén kutathat.
A petrolkémiai és a vegyipari képességeit 2030-ig minden ötéves periódusban nagyságrendileg 1,5 milliárd dollárnyi beruházással növeli a csoport, elsősorban Tiszaújvárosban és Pozsonyban. A végcél a speciális, valamint a finomkémiai termékek piacán való megjelenés. A finomításban és a kereskedelemben a fő irány a rugalmasság növelése és a gazdasági mutatók javítása, illetve az, hogy a Dunai Finomító az európai élvonalban maradjon. A Mol finomítóiból kikerülő termékeken belül a nem motorüzemanyag típusú termékek aránya a mai 30 százalék alatti szintről fokozatosan 50 százalékra nő 2030-ig, főként az említett petrolkémiai és vegyipari befektetések révén.
A hagyományos üzemanyag-kereskedelem a Molnál fogyasztási cikkeket és szolgáltatásokat kínáló üzletággá alakul, de a csoport még így is 25-30 százalékosra szeretné növelni a térségi üzemanyagpiaci részesedését a mai bő 20 százalékról. Az átalakulásban a Molt nemcsak a vásárlási igények minél teljesebb kielégítése motiválja, hanem az is, hogy ezek az igények látványosan változnak. A végső cél a kissé futurisztikusan hangzó mobilitásszolgáltatási rendszer kialakítása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.