BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyorshajókkal sűríti menetrendjét a Mahart

Napi járatokkal erősít rá a szárnyashajó-üzletágra a Mahart, amely 600 millió forintból felújította flottája harmadát.

Tavasztól már napi három alkalommal járnak Szent­endrére a Mahart Passnave menetrend szerinti járatai, emellett napi rendszerességgel indulnak gyorshajói Vácra, Visegrádra és Esztergomba. És ez csak az egyik újítás, amellyel a cég az egyre népszerűbb városnéző- és kirándulóturizmus, köztük a kerékpárosok kiszolgálására koncentrál. A Mahart Passnave Kft. 2016-ban 2,8 milliárd forint árbevételt ért el, ami több mint 120 millióval haladja meg az egy évvel korábbit, amikor éppen 138 millióval fejelték meg az azt megelőző év bevételét. A töretlen fejlődésre alapozva idén 600 millió forintos beruházást hajtott végre teljesen önerőből, ilyen volumenű felújításhoz még csak hasonlóra sem volt példa a társaságnál legalább tíz éve – tájékoztatott Sztojanovits Kristóf, a Mahart Passnave marketingigazgatója.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]Fotó: Kallus György Fotó: Kallus György[/caption]Felújították a társaság flottájának harmadát, a nyolc Moszkva típusú menetrendi és rendezvényhajóját, valamint a zászlóshajót, a 400 fős Budapestet. Bár a hajóállomány életkora viszonylag magas, a cég folyamatosan fejleszti, modernizálja hajóit, így a legtöbb hajóban már EUR 5 szabványnak megfelelő hajómotor van, és a navigációs berendezések megújítása is folyamatos.

A hajóparkkal párhuzamosan a társaság elkezdte kikötőinek a rehabilitációját: tavaly adták át a megújult visegrádi kikötőt, előtte pedig Dömös műemlék hajóállomása fiatalodott meg teljes egészében, ugyancsak önerős beruházással. A külföldiek körében a budapesti hajók és Szentendre, a hazai vendégek körében a Dunakanyar összes városa toplistás. Bubics Katalin, a cég kereskedelmi igazgatója elmondta: a kétnapos bécsi és pozsonyi szárnyashajó-kirándulásaik népszerűsége nem csökken, az utasok szeretik a programcsomagban kínált utakat, például a solti túrát, amely a révbéri lovascentrumba vezet, vagy a kalocsait, amely a hajósi pincészetekbe kalauzol.

A Mahart Passnave utasszáma az elmúlt három évben évi 5 százalékkal nőtt, menetrendi hajózásban ez már körülbelül 250 ezer vendéget jelent, míg rendezvény- és charterhajózásban több mint 100 ezret. Kiemelkedően javult a budapesti városnéző hajók forgalma és a visegrádi sétahajó foglaltsága, valamint átlagon felüli évet zárt a menetrend szerinti belföldi szárnyashajózás, ezért is vállalta a cég azt az üzleti rizikót, hogy 2017-ben mindennap indít járatokat a Dunakanyarba. Ez az ottani turizmus számára is nagy fejlődési lehetőség.

Miután a Mahart évek óta nem emelte jelentősen jegyárait, a jegybevétel az utasszám növekedésnek megfelelő mértékben, vagyis összességében 5 százalékkal emelkedett. Egyre több utas vált kerékpárjegyet, amire a hagyományos menetrendi hajókon is van lehetőség. Most az online jegyeladások volumenét is növelnék, ennek érdekében akár 15 százalékos kedvezményt is adnak az elővételben vásárlóknak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.