Tavasztól már napi három alkalommal járnak Szentendrére a Mahart Passnave menetrend szerinti járatai, emellett napi rendszerességgel indulnak gyorshajói Vácra, Visegrádra és Esztergomba. És ez csak az egyik újítás, amellyel a cég az egyre népszerűbb városnéző- és kirándulóturizmus, köztük a kerékpárosok kiszolgálására koncentrál. A Mahart Passnave Kft. 2016-ban 2,8 milliárd forint árbevételt ért el, ami több mint 120 millióval haladja meg az egy évvel korábbit, amikor éppen 138 millióval fejelték meg az azt megelőző év bevételét. A töretlen fejlődésre alapozva idén 600 millió forintos beruházást hajtott végre teljesen önerőből, ilyen volumenű felújításhoz még csak hasonlóra sem volt példa a társaságnál legalább tíz éve – tájékoztatott Sztojanovits Kristóf, a Mahart Passnave marketingigazgatója.
[caption id="" align="alignleft" width="600"] Fotó: Kallus György[/caption]Felújították a társaság flottájának harmadát, a nyolc Moszkva típusú menetrendi és rendezvényhajóját, valamint a zászlóshajót, a 400 fős Budapestet. Bár a hajóállomány életkora viszonylag magas, a cég folyamatosan fejleszti, modernizálja hajóit, így a legtöbb hajóban már EUR 5 szabványnak megfelelő hajómotor van, és a navigációs berendezések megújítása is folyamatos.
A hajóparkkal párhuzamosan a társaság elkezdte kikötőinek a rehabilitációját: tavaly adták át a megújult visegrádi kikötőt, előtte pedig Dömös műemlék hajóállomása fiatalodott meg teljes egészében, ugyancsak önerős beruházással. A külföldiek körében a budapesti hajók és Szentendre, a hazai vendégek körében a Dunakanyar összes városa toplistás. Bubics Katalin, a cég kereskedelmi igazgatója elmondta: a kétnapos bécsi és pozsonyi szárnyashajó-kirándulásaik népszerűsége nem csökken, az utasok szeretik a programcsomagban kínált utakat, például a solti túrát, amely a révbéri lovascentrumba vezet, vagy a kalocsait, amely a hajósi pincészetekbe kalauzol.
A Mahart Passnave utasszáma az elmúlt három évben évi 5 százalékkal nőtt, menetrendi hajózásban ez már körülbelül 250 ezer vendéget jelent, míg rendezvény- és charterhajózásban több mint 100 ezret. Kiemelkedően javult a budapesti városnéző hajók forgalma és a visegrádi sétahajó foglaltsága, valamint átlagon felüli évet zárt a menetrend szerinti belföldi szárnyashajózás, ezért is vállalta a cég azt az üzleti rizikót, hogy 2017-ben mindennap indít járatokat a Dunakanyarba. Ez az ottani turizmus számára is nagy fejlődési lehetőség.
Miután a Mahart évek óta nem emelte jelentősen jegyárait, a jegybevétel az utasszám növekedésnek megfelelő mértékben, vagyis összességében 5 százalékkal emelkedett. Egyre több utas vált kerékpárjegyet, amire a hagyományos menetrendi hajókon is van lehetőség. Most az online jegyeladások volumenét is növelnék, ennek érdekében akár 15 százalékos kedvezményt is adnak az elővételben vásárlóknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.