BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így választanak autót a magyarok

A német és a japán autót preferáljuk, viszont márkánkhoz meglepően magas arányban hűtlenek vagyunk – derült ki egy nemzetközi felmérésből.

Az aktív autóvezetők a járműválasztásnál japán vagy német autót részesítik előnyben. Harmaduk tervez két éven belüli vásárlást, köztük fele-fele arányban vannak az új, illetve a használt autó beszerzését fontolgatók. Markánsan vezetik a piacot az alsó-középkategóriás személygépkocsik és a szabadidőjárművek, mögöttük a városi kisautók jönnek a sorban derült ki a vezess.hu. és az Autó-Motor magazin Best Cars (Az Ön Autója) közvélemény-kutatásábólt.

Ami meglepő eredménynek tűnhet, hogy a márkahűség meglepően alacsony: a vásárlójelöltek 46,8 százaléka hajlandó átpártolni másik gyártóhoz, 42,6 százalékuk még nem biztos a dolgában, és csupán 8,9 százalék ragaszkodik az eddigi, jól bevált márkához.

A válaszadók 42 százaléka szerint változatlanul státuszszimbólum az autó, ami sokat mond el gazdájáról. Szintén sokan nevezték kiemelt fontosságúnak a környezetvédelmi szempontokat (42,5 százalék), ennél is többen állították, hogy hajlandóak magasabb összeget elkölteni a kiváló minőség érdekében (46,1 százalék).

A válaszadók többsége bízik az elektromos közlekedés térhódításában, közel 70 százalékuk szerint a hatótávolság-növelővel felszerelt elektromos autóké a jövő. A fedélzeti internet és a járművek közötti kommunikáció mellett a hagyományos és plug-in hibridek is kedvező fogadtatásra számíthatnak. Elhanyagolható számú válaszadó hisz a gázüzemű járművek térnyerésében, illetve a dízelmotoroknak tisztább üzemet biztosító emisszió-csökkentő technológia elterjedésében.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.