Megszerezte a vezetést a már csak szerény mértékben növekvő kínai okostelefon piacon a Huawei az OPPO cégtől – jelentette az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat. Az első negyedévben 104,1 millió okostelefont értékesítettek Kínában, mindössze 0,8 százalékkal többet, mint 2016 első negyedévében. A piacot uraló öt legnagyobb vállalatból azonban csak három, a Huawei, az OPPO és a vivo tudta növelni az eladásait az első negyedévben, a két másik, az Apple és a Xiaomi nem, mint ahogy az összes többi gyártó sem. Az öt legnagyobb gyártó a kínai okostelefon piac több, mint 70 százalékát uralja. Az öt vezető márka között csak egy külföldi van, az Apple.
A 0,8 százalékkal növekedő okostelefon piacon a legnagyobb mértékben, az egy évvel korábbihoz képest 25,5 százalékkal a Huawei növelte az eladásait, így 20,8 millió készülék értékesítésével 20,0 százalékos piaci részesedésre tett szert az előző negyedévi 16,8 százalék és az egy évvel korábbi 16,0 százalék után. Az OPPO „mindössze” 19,5 százalékkal növelte eladásait az első negyedévben, ami csak a rangsorban a második helyet biztosító 18,2 százalékos piaci részesedés megszerzéséhez volt elegendő. Az OPPO piaci részesedése 2016 negyedik negyedévében 18,1 százalék, az elsőben pedig 15,3 százalék volt.
A piaci rangsorban harmadik vivo 7,6 százalékkal növelte eladásait és 14,1 százalékos részesedést szerzett meg az első negyedévben az egy évvel korábbi 13,2 százalék után.
A negyedév nagy vesztese az Apple, eladásainak 26,7 százalékos csökkenésével. Piaci részesedése 9,2 százalékra csökkent 12,7 százalékról. A Xiaomi 9,0 százalékos piaci részesedéssel áll az ötödik helyen. Eladásai 7,5 százalékkal csökkentek.
Az összes többi gyártó eladásai együttesen 9,6 százalékkal csökkentek az első negyedévben, piaci részesedésük 29,6 százalékra zsugorodott 33,0 százalékról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.