Győrffy Balázs elmondta: Magyarországon az egy főre eső gombafogyasztás alacsony, 1,0-1,5 kilogramm évente, a magyar fogyasztók friss gombából kizárólag belföldi termesztésű gombát fogyasztanak. Hozzátette: a kiváló minőségű magyar gombák a külpiacokon is keresettek.
A Magyarországon megtermelt gomba jelentős részét, mintegy 60 százalékát exportálják. A tapasztalatok szerint azonban hosszú távon csak azok a termékek lehetnek sikeresek külföldön is, amelyeknél a belföldi fogyasztás is magas. Ezért is fontos a belföldön termesztett gomba fogyasztásának növelése – mondta a NAK elnöke.
A Tesco vásárlói a tizenháromféle hazai gombafajta között hétféle csiperkéből-, kétféle barnából-, háromféle laskából- és egyféle tőkegombából választhatnak, az áruházlánc pedig a közeljövőben a déli tőkegomba bevezetését is tervezi. Továbbra is a fehér csiperke a legnépszerűbb, amelyből 5000 tonnát adott el tavaly a vállalat, míg a barna csiperkéből több mint 800, a laskából pedig közel 700 tonna fogyott. A gombaféléknek – amelyeket jellemzően a húsvéti és a karácsonyi időszakban keresnek a legtöbben – alacsony a szénhidrát-, zsír- és nátriumtartalmuk, ám B-vitaminban és ásványi anyagokban gazdagok. Az áruházlánc célja, hogy felhívja a figyelmet a termékek kedvező egészségügyi hatásaira, és népszerűsítse a magyar gombát, ezért csatlakozott a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara idén első alkalommal megszervezett fogyasztásösztönző promóciós programjához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.