A továbbra is rendkívül erős svájci frank ellenére a cégcsoport konszolidált árbevétele 2,1 milliárd svájci frankra emelkedett. A Stadler magyarországi leányvállalatai is jelentős mértékben, mintegy 20 százalékkal növekedtek a korábbi évhez képest, a három vállalat összesített árbevétele 25 milliárd forintot tett ki.
A rekord rendelésállománynak része a GYSEV által megrendelt 10 darab harmadik generációs FLIRT motorvonat is, amelyről tavaly szeptemberben írt alá szerződést a vasúttársaság és a Stadler. 2016-ban a vállalatcsoport több mint 400 járművet szállított le a megrendelőinek, amely átlagosan több mint 1 jármű elkészülését jelenti minden egyes nap. A járművekre vonatkozó rendkívül magas érdeklődés mellett a Stadler szerviz üzletága is jelentős mértékben növekedett. Az Egyesült Királyságban, Hollandiában és Németországban aláírt karbantartási szerződések mellett a Stadler Magyarországon a MÁV-START Zrt-vel kötött megállapodást 42 FLIRT vonat karbantartásának támogatására. (Peter Spuhlerrel, a csoport tulajdonosával készült interjúnkat itt olvashatják.)
A svájci frank és az euró árfolyamplafonjának eltörlését követő 2015-ös „franksokk” rendkívül érzékenyen érintette a Stadlert. A vállalatcsoport mintegy 7000 munkavállalójából 3000 ugyanis a magasabb bérszínvonalú országokban található, az export aránya meghaladja az 50 százalékot, a konszolidáció viszont svájci frankban történik. A negatív hatások 2015-ben az árbevétel csökkenését okozták, amelynek ellensúlyozására a Stadler új piacokra történő belépéssel, illetve új termékek bevezetésével válaszolt. A stratégia sikeres volt, ugyanis míg a gazdasági környezet érdemben nem változott, a Stadler 2016-ban már újra erősödni tudott: 2015-ös állományát megduplázva a Stadler összesen 4,9 milliárd svájci frank értékben kapott megrendelést, míg az árbevétel kis mértékben emelkedve az elmúlt évek átlagához igazodva 2,1 milliárd svájci frankot ért el.
A három magyarországi leányvállalat összesített árbevétele a 2015-ös 21 milliárd forintról 25 milliárdra nőtt. A Stadler vállalatcsalád az elmúlt évben két új taggal is bővült, Chemnitzben a németországi tevékenységet támogató mérnökirodát, míg Lengyelországban a Solaris Bus & Coach vállalattal közösen Solaris Tram néven egy vegyesvállalatot hozott létre a cégcsoport.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.