A Magyar Idők hétfői számában azt írta: előzetesen négy héten át tesztelték a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. szakemberei az online jegy- és bérletértékesítési rendszert, ennek során 450 hibát találtak. A problémákat azonnal jelezték a T-Systemsnek, ezek elhárításáról és a szolgáltatás biztonságos indításáról jegyzőkönyv is készült. Az első hibajegyet június 16-án regisztrálták a tesztelésben részt vevő BKK-s szakemberek.
A lap információi szerint a rendszert vezérlő program több száz gyenge pontja között volt az is, amelyet a július 13-i indulást követő napon, a magát etikus hekkernek nevező fiatal megtalált. A 18 éves, bűncselekmény elkövetésével gyanúsított személy nem törte fel a rendszert, hanem a termék árának átírásával (POST requestben) 50 forintért vásárolt havi bérletet – írták. A T-Systems vezetése fél nappal az online jegyrendszer élesítés előtt saját munkatársaival is végeztetett még egy tesztsorozatot.
A T-Systems elismerte a BKK által átadott regisztrált hibajegyzék átvételét, és azt, hogy azokat kijavította, a rendszer működésért teljes felelősséget vállal, és a szolgáltatás július 13-án 16 óra 15 perckor elindítható.
Emlékeztetnek, Tarlós István a múlt heti Budapestinfón azt mondta: az eddigiek alapján a felhasználók adatai kapcsán személyes kiszivárogtatás történhetett, nem kizárhatóan a T-Systems személyi állományából. Az adatvédelmi incidens kapcsán a hatóságokon kívül a T-Systems Magyarország is azonnal teljes körű belső vizsgálatot indított, s felkérte az EY nemzetközi tanácsadó céget szakértői vizsgálat lefolytatására is. Németh Szilárd, a parlament nemzetbiztonsági bizottságának alelnöke a lapnak elmondta: megvárják a vizsgálatok lezárultát, és ha szükséges, a bizottság elé terjeszti az ügyet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.