Rámutatnak: a dokumentumok 95 százalékos feldolgozottsága mellett a biztosítóhoz eddig bejelentett utazási csomagok száma 1902, ez valószínűleg 5260 utast érint. A teljes feldolgozottságot követően, a számítás alapját képező kárösszeg mintegy 900 millió forint lesz.
A biztosító tájékoztatása szerint a hazahozatal költségeinek levonása után a keretből mintegy 400 millió forint áll majd rendelkezésre.
Jelezték: a mintegy 200 utazásközvetítőn keresztül értékesített utazási szolgáltatások eltérőek, így utazásonként egyedileg bírálják el az igényeket.
Az Uniqa arra törekszik, hogy a kifizetések a jogosultaknak a lehető leghamarabb megkezdődjenek. Ezért már a héten megkezdik azoknak az utasoknak a részbeni kártalanítását, akik egyértelműen a Green Holidays Kft.-vel mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a Green Holidays Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül – közölték.
Az Uniqa közleményében kiemeli, hogy a Green Holidays ügyben a kárbejelentések közül egyetlen kárigényt sem utasítottak el. A biztosító megjegyezte: a közleményben becsült adatok szerepelnek, a változtatás, a pontosítás jogát fenntartják.
A Green Holidays Kft. július 2-án jelentette be fizetésképtelenségét, amely miatt egyebek között 569 utas Törökországban ragadt, és hazajutásukhoz a társaság vagyoni biztosítékát szolgáltató Uniqa Biztosító Zrt.-nek kellett segítséget nyújtania. Az Uniqa a biztosítási szerződés feltételei alapján 500 millió forint erejéig teljesíti a Green Holidays irodát terhelő fizetési kötelezettségeket az utasokkal szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.