BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Valósággal felrobbant a japán turizmus

Rekordszámú turista látogatott Japánba az idei második negyedévben, amit a szakértők részben a jen gyengülésével indokoltak.

A Japán Nemzeti Turisztikai Szervezet (JNTO) adatai szerint a június végével záródott három hónapban 7,2 millió külföldi látogatott az országba, ami 22 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit. Ez annak köszönhető, hogy a második negyedévben 1 dollár átlagosan 112 jenre erősödött az egy évvel korábbi 100 jenről. Szakértők rámutattak arra, hogy a külföldi turisták számát növelte az a japán kormányzati intézkedés is, amely megkönnyítette az ázsiai és a csendes-óceáni térség fejlődő országai állampolgárainak a beutazást.

A június végével záródott három hónapban 7,2 millió külföldi látogatott Japánba
Forrás: MW

A Financial Times arról is írt, hogy a rekordszámú turista rekordösszeget költött Japánban a második negyedévben. A három hónapban a turisták 1,8 ezer milliárd jent (15,8 milliárd dollárt) hagytak ott a szigetországban, 13 százalékkal többet mint egy éve.

A második negyedévben Dél-Koreából nőtt a legnagyobb mértékben a Japánban látogatók száma, 68 százalékkal 1,7 millióra. Hongkongból 38 százalékkal érkeztek többen, összesen 593 ezren. A tajvani turisták száma 8 százalékkal 1,3 millióra emelkedett.

A második negyedévben 404 ezer amerikai is ellátogatott Japánba, ami 15 százalékos növekedés éves összevetésben.

A Kínából érkezettek száma 1,6 millió volt, ami csak szerény, 1,8 százalékos növekedés a tavalyi második negyedévhez viszonyítva. A kínai turisták ugyanakkor átlagosan 2013 dollárt kötöttek el Japánban a negyedévben, ami 2,5 százalékkal felülmúlja az egy évvel korábbit.

Az elmúlt években a Kínából, Tajvanról, Hongkongból és Dél-Koreából érkezők adták a Japánba érkező turisták kétharmadát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.