Csaknem kétmillióan szálltak meg idén június végéig a budapesti kereskedelmi szálláshelyeken, egyre dinamikusabban nő a belföldi vendégek száma is. Budapest szállodáinak forgalma 19,9 százalékkal nőtt az első fél évben, és még mindig olcsóbbak, mint Bécs és Prága hoteljei. Az országok összevetésében már csak Ausztria előzi meg Kelet-Európában Magyarországot a szálláshelyi átlagárak tekintetében.
Összesen 4 millió 563 ezer vendégéjszakát töltött el csaknem 1 millió 980 ezer vendég a fővárosi kereskedelmi szálláshelyeken, ez vendégszámban 10,4, vendégéjszakák tekintetében 12,8 százalékos növekedés a város turizmusában egy év alatt. A budapesti idegenforgalom elsősorban az V. kerületi szálláshelyeken realizálódik, második helyen a VII. kerületiek állnak.
Tavaly júniushoz képest a III. kerület 30 százalékkal, a XII. kerület 70,9 százalékkal magasabb vendégéjszaka-arányt ért el, vagyis újabb városrészek kerülnek a vendégforgalom fókuszába – mutatott rá elemzésében a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének a 2017 első fél évéről szóló trendriportja szerint a magyarországi szállodákban 57,1 euró volt a nettó revpar (egy szobára jutó bevétel), ami a második legmagasabb összeg a kelet-közép-európai régió öt vizsgált országa, Ausztria, Csehország, Lengyelország és Szlovákia viszonylatában. A fővárosok összevetésében Budapest a szállodai szobákkal elérhető nettó 58,8 eurós átlagával a harmadik helyen áll Bécs és Prága mögött, Pozsonyt és Varsót megelőzve.
Budapesten az első fél évben 6,6 százalékkal nőtt a szállodák átlagos kihasználtsága, a 71 százalékos telítettség eredményeként az átlagos bruttó szobaár 23 768 forintra nőtt, ami 10,4 százalékos drágulás. Ennél már csak a nettó revpar mutat jobban, ami 21,8 százalékkal emelkedett, és június végén 16 885 forinton állt. Az összes árbevétel 12,3 százaléka a balatoni szállodákban termelődött, az ott eltöltött vendégéjszakák 65,5 százaléka belföldiekhez kötődik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.