A Londoni Értéktőzsde FTSE-350-es indexét alkotó 350 legnagyobb vállalat 68 százalékánál a vezetők nem rendelkeznek a kibertámadások ellen bevethető ismeretekkel, és csak 2 százalékuk jelezte, hogy átfogó képzésben részesültek a munkatársai arra az esetre, ha olyan kibertámadás érné a céget, amelyhez hasonlót a WPP reklámcég vagy épp a FedEx csomagküldő szolgálat szenvedett el júniusban és júliusban. A vállalatok 10 százalékának ráadásul nincs terve ilyen incidensek esetére – derült ki a felmérésből.
Pedig a cégek jelentősnek tartják a kibertámadások kockázatát, a válaszadók több mint fele nevezte rájuk leselkedő egyik legnagyobb veszélynek. 2014-ben még csak 29 százalékuk vélekedett így.
A vállalatok felkészületlensége annak fényében is aggodalomra ad okot szakértők szerint, hogy a közelmúlt két jelentős zsarolóvírusa, a Petya és a WannaCry nemcsak cégek, hanem állami szolgáltatók, például az egészségügyi szolgálat (NHS) működésében is jelentős fennakadásokat okozott Nagy-Britannában.
„A kibertámadások bizonyították, milyen súlyos következményekkel járhat, ha nem vesszük komolyan a kiberbiztonságot” – fogalmazott az évente elvégzett kormányzati felmérés eredményeivel kapcsolatban Matt Hancock digitális ügyekért felelős államtitkár.
Az Egyesült Királyságban nagyszámú pénzügyi és technológiai cég működik, az ország a támadások frontvonalában van Európában – hívta fel a figyelmet a FireEye a Financial Times című üzleti lap hétfői száma szerint. Az amerikai kiberbiztonsági szolgálatnak nyolc zsarolóvírus-támadásról van tudomása, amelyet tavaly január és szeptember között követtek el brit célpontok ellen.
Az európai uniós adatvédelmi szabályozások értelmében a brit vállalatokat hamarosan törvény kötelezi majd a kiberbiztonság fejlesztésére. A jogszabály 2018 májusában, tehát még az Egyesült Királyság európai uniós tagságának 2019 tavaszán várható megszűnése előtt lép hatályba, és megköveteli majd a cégektől, hogy 72 órán belül azonosítsák és jelentsék az esetleges támadásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.