Az európai országok második negyedévi eredményeit tekintve kiderül, hogy a régióban változatos a fogyasztói bizalom mértéke – derült ki a Nielsen hatvanhárom országában végzett online kutatásából. Eszerint Dánia 115 ponttal vezet, míg Görögország 52 ponttal sereghajtó, ám jellemzően mégis optimistább a kontinens, hiszen 33 országból 22-ben emelkedett az indexszám.
A bizalmi index három kérdése közül a magyarok legoptimistábban személyes pénzügyi kilátásaikat ítélik meg: ezt a válaszadók közel egyharmada (31 százalék) véli jónak vagy kitűnőnek. Az eredmény mintegy hét százalékpontos emelkedést jelent 2016 utolsó negyedévéhez képest. Az európai átlag e tekintetben 44 százalék.
A felmérésből kiderült az is, hogy bizakodóan állunk a munkahelyi kilátásokhoz is. A következő tizenkét hónapot illetően a válaszadók 27 százaléka pozitív a témában, ami kilenc százalékpontos növekedés a tavalyi év végével szemben. Ez 10 százalékponttal alatta marad az európai átlagnak, ami 37 százalék.
A Nielsen kutatásában megállapította: derűlátóbbak lettek a magyarok vásárlás terén is. A hazai fogyasztók vásárlási kedve 5 százalékponttal 24 százalékra emelkedett, vagyis a felmérés időszakában a válaszadók mintegy negyede nyilatkozott úgy, hogy az időszak jó vagy kiváló a szükséges dolgok megvásárlására a következő 12 hónapban.
A fogyasztói bizalom világszerte zömében bizakodásra ad okot, a globális piacokon érezhetően derűlátóbbak az emberek
– mondta Suresh Ramalingam, Nielsen fogyasztói kutatásokért felelős vezetője.
Globálisan kitekintve az utolsó negyedévben a fogyasztói bizalom 104 ponton áll, ami három ponttal magasabb a tavalyi év utolsó negyedévi adatánál. A vizsgált 63 ország közül 41-ben magasabb év végi eredményt regisztrált a Nielsen, mint 2016 év végén. Észak-Amerika 117 ponton zárt, Ázsia és Óceánia szerény növekedés mellett 114 ponton áll. Latin-Amerika egy ponttal nőtt, így bizalmi indexszáma 85. Az Afrika–Közel-Kelet régióban ötpontos erősödést mért a Nielsen, így 88 ponton áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.