Lehet, hogy kézenfekvő lett volna a frankfurti autószalonra időzíteni az XC40-es bemutatóját, de a gyártók úgy döntöttek, hogy kiemelik a tucatnyi újdonság közül következő nagy dobásukat, így Milánóban leplezték le harmadik szabadidő-autójukat.
A nagy felhajtás oka, hogy először kínál a kompakt kategóriában városi terepjárót a Volvo, ráadásul ezzel a modellel vezetik be frissen fejlesztett moduláris platformjukat, amelyre a jövőbeni összes 40-es számú modell épül: még a teljesen elektromos változatok is e struktúrát használják majd. Manapság ez a legjobban fejlődő szegmens, nem véletlen, hogy az összes prémiummárka portfóliójában szerepel vagy hamarosan szerepelni fog egy ilyen modell.
A Volvo nem aprózta el a dolgot, az XC40-es minden házon belüli biztonsági fejlesztést megkapott, amit nagyobb testvérei, kezdve a speciális, többféle acélból álló karosszériával, egészen a legmodernebb elektronikus vezetési segédekig, amelyek minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy nullára csökkentsék a balesetek és a sérülések számát.
A kategória legjobban ellátott autója olyan praktikus ötletekkel is igyekszik a vevők kedvében járni, mint a kézitáska elnyelésére is képes ajtózseb, az ülés alatti tároló, az akasztó vagy a szemetes. Első körben a 2,0 literes dízeles (D4) és a 2,0 literes turbós benzines (T5) hajtómű kerül az orrába, később pedig itt mutatkozik be a márka első háromhengeres motorja. Lesz hibrid és elektromos XC40-es is, amely novembertől az XC60-as mellett a belgiumi üzemben készül majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.