Hatalmas érdeklődés övezte a Tesla Model 3-as érkezését, az első prototípus bejelentése után több mint félmillióan fizették be a foglalót az autóra, amelyre így már a gyártás megindulása előtt többéves várakozási idő alakult ki. Megfizethető, 35 ezer dolláros induló árat ígértek, aztán a bemutatón elárulták, hogy az első hónapokban csupán a nagy akkumulátorral és sok extrával felszerelt változatot fogják gyártani, míg az igazi alapverzió a Gigafactory névre keresztelt akkumulátor- és autógyár termelésének felfutása után jön majd.
Több tízezren vissza is mondták a megrendelést, nem is sikerült mindig tartani az 1000 dollár visszafizetésére vállalt határidőt, amivel a márkában eleve csalódó embereket még magukra is haragították.
Jelenleg másfél éves szállítási határidővel vesz fel rendeléseket a Tesla a Model 3-asra, így a gyár tulajdonában lévő kereskedésekben az értékesítők azt az utasítást kapták, hogy próbálják meg a nagyobb és drágább – de raktárról hét napon belül elérhető – Model S-re rábeszélni a potenciális kuncsaftokat.
Ránézésre nem nagy a különbség, épp csak a kisebb méretek miatt az arányokat alakították át az áramvonalas, azaz ferde hátú karosszérián. Ugyanúgy alumínium létraalváz az alap, elöl-hátul független a kerékfelfüggesztés, ám itt még felár ellenében sem rendelhető légrugózás, és a csomagtérben sincs már hely a két pótülésnek, tehát legfeljebb öten utazhatnak a Model 3-asban. Most még csak egy villanymotorral és hátsókerék-hajtással gyártják az autót, de 2018 közepén már a kétmotoros és virtuális összkerékhajtású változat is elérhető lesz. A gyár nem közölt teljesítményadatokat, helyette a kocsi gyorsulásértékét, csúcssebességét tette közzé. Az autó 5,6 másodperc alatt pörög fel 96 kilométer/órás sebességre, és leggyorsabban 209 kilométer/órás tempóval képes haladni.
A legfontosabb technikai paramétert ismerjük, az alapáron adott akkumulátorral az Egyesült Államok szabványos ciklusa szerint 354 kilométer a hatótávolság. A Supercharger töltőállomáson fél óra alatt 209 kilométer megtételére elegendő energiát lehet beletölteni, míg otthoni töltésnél (240 V, 32 A töltőáram) óránként 48 kilométernyi energiát tudunk beletáplálni. A 9000 dollár (kb. 2,3 millió forint) ellenében választható nagy hatótávolságú akkumulátor esetén 499 kilométer a szabványos hatótáv, míg Supercharger villámtöltőnél fél óra alatt 274 kilométerre elegendő energiát lehet beletölteni, otthoni töltésnél pedig ez óránként 60 kilométerre elegendő.
Nem kell kulcsot vagy jeladót magánál hordania a tulajdonosnak, okostelefon-alkalmazással lehet nyitni az ajtókat és aktiválni a járművet. Ez a közeljövőben fogja megkönnyíteni a használatot, amikor a Tesla autómegosztó szolgáltatása elindul. De nem csak a külön kulcsról mondhat le a vásárló. A végletekig leegyszerűsített belső térben a kormánykeréken kívül alig lesz kezelőelem, hisz majdnem minden funkciót a középre beépített, 15 colos átlójú érintőképernyőn keresztül lehet vezérelni. Ez az egyszerűsítés az oka annak, hogy alacsony áron tudja adni a terméket a Tesla. Kevés az élőmunkaigénye az összeszerelésnek, hiszen csak pár nagy méretű elemet kell összeilleszteni. (Nem minden egyszerűsítésnek örülnek a vásárlók.
A hátsó utasok feje közvetlenül a szélvédő alatt helyezkedik el, és nincs semmiféle árnyékoló: mindez leginkább földrajzi értelemben vett probléma, sivatagi éghajlaton „égető” gondot jelenthet.) Egy másik vásárlói réteg azért üdvözli a Model 3-ast, mert vegán a kialakítása, azaz nincsenek állati eredetű anyagok az utasterében; alapáron szövetkárpitot kapnak az ülések, felár ellenében pedig műbőrt. Hamarosan a többi Tesla is átáll erre.
Már alapáron is viszonylag gazdag a felszereltség, teljesen LED-es a világítás, nyolc kamera, tizenkét ultrahangos érzékelő és egy előrenéző radar is kapcsolódik a vezetéstámogató rendszerekhez. Persze bőven lehet költeni extrákra is, például a fekete kivételével minden más szín 1000 dollárba kerül. Érdemes áldozni az 5000 dolláros Prémium csomagra, amelyben a nagy hifi, a műszerfal fabetétje, az USB-töltők mellett sötétített tetőablak és hátsó szélvédő is van – ez legalább egy kis megkönnyebbülést jelent az utasoknak. Noha a vezetéstámogató rendszerekhez szükséges hardver már alapáron ott van a fedélzeten, az Enhanced Autopilot nevű 5000 dolláros extra megrendelésével lesz csak képes beavatkozásra az autó a vezetésbe.
Ekkor már tartja a sávot, a követési távolságot, továbbá képes magától parkolni; alaphelyzetben csak szól, ha az ember kezdi elhagyni a sávot. Utóbbin felül további 3000 dollárért tölti majd fel a gyár a jövőben azt a szoftvert az autó számítógépébe, amely önvezetésre is képessé teszi – ennek elérhetősége egyfelől még műszaki, másfelől jogi akadályokba ütközik, tehát pár évbe biztosan beletelik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.